51 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului
CNAIR celebrează 51 de ani de la inaugurarea DN 7 C – Transfăgărăşan, considerat un „pisc al ingineriei româneşti”. Finalizat în 1974, acest drum montan, cu o lungime de 91 km, se află la o altitudine maximă de 2042 de metri, ceea ce face ca circulația să fie interzisă o mare parte din an din cauza zăpezii.
Reprezentanții CNAIR au transmis un omagiu celor care au contribuit la realizarea acestui proiect, subliniind că „Transfăgărăşanul este una dintre dovezile incontestabile ale performanțelor ingineriei româneşti”. Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a menționat că România a demonstrat capacitatea de a construi infrastructură modernă chiar și în condiții dificile.
Construcția drumului a fost realizată de Trupelor de Geniu, iar aproximativ 40 de persoane și-au pierdut viața în timpul acestuia, un tribut adus unei lucrări care continuă să impresioneze. CNAIR planifică modernizarea Transfăgărăşanului pentru a extinde perioada de circulație anuală.
51 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului
Transfăgărăşanul, considerat un „pisc al ingineriei româneşti”, a marcat recent 51 de ani de la inaugurarea sa. Această impresionantă arteră montană, care atinge o altitudine maximă de 2.040 metri, este renumită nu doar pentru peisajele sale spectaculoase, ci și pentru realizările ingineriei din spatele construcției sale.
Detalii despre construcția drumului
Drumul se întinde pe o lungime de 8036 metri și include cinci tuneluri, cu o lungime totală de 1226,10 metri. Cel mai lung tunel are o lungime de 878 metri. În procesul de construcție, s-au realizat terasamente în volum de 3,8 milioane de metri cubi de pământ și stâncă, precum și zidărie în volum de 290 de mii de metri cubi. Infrastructura include 28 de poduri și viaducte, 515 podețe, 80 km de parapete și 1108 metri de copertine.
Planuri de modernizare
În prezent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în vedere modernizarea Transfăgărăşanului. Această inițiativă vizează extinderea perioadei de circulație anuală și îmbunătățirea siguranței, precum și a atractivității turistice a zonei, prin amenajarea parcărilor și construcția unor zone de tip „viewpoint”.