Creșterea Prețului Cafelei în Magazine
Prețul cafelei în magazine va înregistra o creștere semnificativă, estimată între 15% și 25%. Aceasta informație provine de la mai multe surse consultate de Reuters, care subliniază că firmele de prăjit cafea, precum Lavazza, Illy, Nestle și JDE Peet, se află în discuții cu retailerii pentru a transfera costurile crescute ale cafelei arabica către consumatori.
Prețurile globale la cafea arabica au crescut cu peste 20% în acest an, după un salt de 70% în anul anterior, în urma unei secete severe în Brazilia, care produce aproape jumătate din recolta mondială de acest tip de cafea. Reg Watson, director de cercetare la banca olandeză ING, estimează că dacă toate majorările de prețuri ar fi transferate consumatorilor, s-ar traduce într-o creștere de 28% pentru cafeaua disponibilă în magazine.
Unii retaileri, precum Albert Heijn din Țările de Jos, au confirmat că produsele de cafea au revenit pe rafturi, însă la prețuri mai mari. Purtătorul de cuvânt al retailerului a menționat că vor absorbi o parte din aceste majorări pentru a menține produsele accesibile, dar impactul creșterilor de prețuri va fi inevitabil resimțit de consumatori.
În concluzie, se așteaptă ca prețul cafelei să continue să crească, iar consumatorii să suporte aceste costuri suplimentare în perioada următoare.
Creșterea Prețurilor Cafelei în Magazine
Prețurile cafelei pe rafturile magazinelor din Brazilia au crescut cu 40%, iar noi majorări sunt anticipate în curând, conform Asociației firmelor care se ocupă cu prăjitul cafelei (ABIC). Această creștere este influențată de o majorare de 170% a prețurilor boabelor de cafea, calculate în reali brazilieni, în anul precedent.
De asemenea, clienții au observat o creștere a prețurilor cu 14,3% în luna martie, după un salt de 11% în ianuarie și 10% în decembrie. Președintele ABIC, Pavel Cardoso, a evidențiat că consumatorii își modifică obiceiurile de consum, reducând risipa de cafea. Aceste schimbări survin pe fondul unei scăderi a volumului de cafea vândut în America de Nord și Europa, unde consumul a scăzut cu 3,8% anul trecut, în timp ce prețurile au crescut cu 4,6%.
Producătorul de cafea Folgers, J M Smucker, se așteaptă la o scădere a volumelor de vânzări în exercițiul fiscal care va începe în luna mai, pe măsură ce va implementa noi creșteri de prețuri. Această situație generează îngrijorări în rândul firmelor de prăjire a cafelei, care tem că consumatorii, sub presiune financiară, ar putea căuta alternative mai ieftine, cum ar fi mărcile proprii de cafea ale supermarketurilor, care au câștigat o cotă de piață de 23,12% în SUA între 2021 și 2024.