Companiile aeriene americane se confruntă cu o scădere a cererii
După un început de an promițător, companiile aeriene din SUA se află acum într-o situație dificilă, pe măsură ce cererea de călătorii începe să scadă. Politicile economice adoptate în timpul administrației Trump, inclusiv tarifele vamale extinse și reducerea cheltuielilor guvernamentale, își fac simțite efectele asupra industriei, relatează Reuters.
La câteva săptămâni după ce industria aviatică vorbea despre o ”nouă eră de aur”, transportatorii americani sunt nevoiți să își reducă prognozele de profit pentru primul trimestru din 2025. Incertitudinile economice, inflația ridicată și perspectivele slabe de creștere afectează atât turiștii, cât și companiile, determinând o reducere a cheltuielilor pentru călătorii.
Indicele S&P 500 pentru companiile aeriene de pasageri a scăzut cu aproximativ 15% de la începutul anului, subperformând în raport cu indicele general S&P 500. Acțiunile Delta și United Airlines au scăzut fiecare cu circa 20%, iar compania low-cost Frontier Airlines a raportat o pierdere de 2%.
Reducerea capacității și impactul pe termen lung
Pentru a-și proteja marjele de profit, companiile aeriene au început să reducă numărul de zboruri planificate pentru perioada aprilie-iunie. Companii precum Delta, United, American Airlines, JetBlue, Allegiant și Frontier și-au redus capacitatea programată în ultimele două săptămâni.
CEO-ul United, Scott Kirby, a avertizat că, dacă cererea nu își revine, o scădere considerabilă a capacității la nivelul întregii industrii ar putea avea loc până în a doua jumătate a lunii august.
Frecvența incidentelor de siguranță și încrederea consumatorilor
Pe lângă factorii economici, incidentele de siguranță au contribuit de asemenea la scăderea cererii. Îngrijorările privind siguranța avioanelor au atins un nivel record, iar căutările Google pentru întrebări legate de siguranța zborurilor au crescut semnificativ.
În martie, încrederea consumatorilor americani a atins cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani, iar așteptările privind veniturile și piața muncii au fost cele mai pesimiste din ultimii 12 ani. Vânzările de bilete prin agențiile de turism au scăzut cu 8% în februarie față de luna precedentă, iar traficul de pasageri a crescut cu doar 0,7% în martie, comparativ cu 5% în ianuarie.
În concluzie, companiile aeriene americane se confruntă cu provocări semnificative, iar perspectivele de revenire a cererii sunt incerte în contextul economic actual.
Scăderea cererii de călătorii în rândul companiilor aeriene americane
Companiile aeriene din Statele Unite se confruntă cu o scădere semnificativă a cererii de călătorii, în contextul unei economii afectate de inflație. Deși rata șomajului rămâne relativ stabilă, pasagerii devin mai precauți în ceea ce privește cheltuielile de călătorie. De exemplu, Jacob Brown, un tânăr de 24 de ani din Denver, a început să zboare mai rar, să evite hotelurile și să reducă bugetul alocat călătoriilor. Recent, el a optat pentru un zbor de noapte pentru a economisi costurile de cazare.
Conform datelor Bank of America, cheltuielile cu cardurile de credit și debit pentru biletele de avion au scăzut cu 7,2% în februarie comparativ cu luna anterioară, marcând cel mai slab nivel în ultimele șase luni. Călătoriile de afaceri nu contribuie la revitalizarea industriei, iar rezervările pentru acest segment au fost de asemenea slabe. Delta a raportat o creștere a rezervărilor corporate de doar o singură cifră, în contrast cu un avans de 10% în luna ianuarie.
United Airlines a menționat o înjumătățire a rezervărilor pentru călătorii legate de activitățile guvernamentale, corelând această scădere cu reducerile de cheltuieli publice, care influențează negativ turismul intern. Gabe Rizzi, președintele agenției de turism corporate Altour, a subliniat că rezervările din domenii precum servicii financiare, energie regenerabilă, tehnologie și producție au scăzut cu până la 10% față de anul trecut, având în vedere că multe agenții guvernamentale și subcontractori guvernamentali își reduc bugetele.