Hot News
Un bărbat din Satu Mare a incendiat locuinţa partenerului său şi a fugit, iar femeia a fost internată la spital.
Test de cultură generală: Care este animalul cu cea mai puternică mușcătură?
Povestea spărgătorului de nuci
„Anunțul Companiei Naționale de Investiții privind stadioanele Dinamo și „Nicolae Dobrin”, în Ajunul Crăciunului”
Răzvan Cuc și afaceristul anchetat de DNA în dosarul mitei la RAR sunt în arest preventiv de Crăciun.
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Cum a ajuns România să fie considerată un exemplu negativ în NATO. „Căile ferate sunt esențiale pentru mobilitatea Alianței și descurajarea Rusiei”
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Actual > Cum a ajuns România să fie considerată un exemplu negativ în NATO. „Căile ferate sunt esențiale pentru mobilitatea Alianței și descurajarea Rusiei”
Actual

Cum a ajuns România să fie considerată un exemplu negativ în NATO. „Căile ferate sunt esențiale pentru mobilitatea Alianței și descurajarea Rusiei”

Data: 31 martie 2025 - 06:10
Petrache Poenaru 273
Distribuie
cum a ajuns romania sa fie data ca exemplu negativ in nato caile ferate sunt cruciale in mobilitatea aliantei si descurajarea rusiei 67ea1497e3388

Sursa foto: Google Images

România, un exemplu negativ în NATO privind infrastructura feroviară

Europa trebuie să-și dezvolte o infrastructură feroviară eficientă pentru a îmbunătăți capacitatea de reacție și transport rapid al trupelor NATO, a subliniat generalul Ben Hodges, fost comandant al trupelor SUA în Europa. Într-un interviu, acesta a evidențiat o experiență din România, unde transportul echipamentelor grele pe calea ferată s-a dovedit a fi singura soluție pentru traversarea Carpaților, din cauza stării precare a infrastructurii rutiere.

Generalul Hodges a menționat că, în activitatea sa din perioada 2015-2016, a observat dificultăți în transportul pieselor de schimb pentru unitățile NATO. Această situație a evidențiat problemele birocratice întâmpinate la traversarea granițelor între țările membre NATO, chiar și în cadrul Uniunii Europene.

„Calea ferată se dovedește a fi crucială în transportul echipamentelor grele în locuri în care altfel ar fi dificil de transportat”, a afirmat Hodges, adăugând că în România, singura opțiune pentru transportul militar greu a fost calea ferată. El a subliniat că viteza de mobilitate este esențială pentru descurajarea Rusiei, subliniind importanța unei infrastructuri feroviare eficiente pentru NATO.

Ben Hodges a identificat trei factori esențiali pentru îmbunătățirea transportului trupelor NATO în Europa: piedicile legale sau diplomatice, starea infrastructurii feroviare și capacitatea de transport. „Nu este vorba doar de viteza trenului, ci de cât de rapid poți să muți un lucru din punctul A în punctul B”, a concluzionat el.

România, exemplu negativ în NATO din cauza infrastructurii feroviare

Generalul Ben Hodges a subliniat, într-un interviu recent, importanța infrastructurii feroviare pentru mobilitatea Alianței NATO, afirmând că România se confruntă cu o situație gravă în acest domeniu. El a declarat că infrastructura din România este într-o stare „jalnică”, ceea ce îngreunează transportul rapid al trupelor și echipamentelor necesare în cazul unui conflict.

„Este foarte greu să transporți lucruri în interiorul României. Drumurile și căile ferate nu vor ajuta forțele române sau cele NATO să se deplaseze rapid pentru a putea respinge un atac rusesc”, a spus Hodges. Potrivit acestuia, chiar dacă transportul se poate realiza, costurile sunt semnificative.

Un exemplu concret menționat de general este dificultatea de a transporta un sistem Patriot, care poate fi împiedicat de poduri sau tuneluri inadecvate. „Majoritatea tunelurilor din Europa ar trebui să permită transportul pe calea ferată a unui lansator Patriot, dar e suficient să existe un singur tunel inadecvat pe traseu pentru a te opri”, a adăugat Hodges.

Aceste probleme logistice afectează nu doar România, ci și alte țări din regiune, cum ar fi cele baltice, care au încă un ecartament feroviar pe sistem sovietic. În contrast, restul Europei, inclusiv România, utilizează ecartamentul standard de 1435 mm. De aceea, țările europene depun eforturi de zece ani pentru finalizarea proiectului „Rail Baltica”, care vizează modernizarea infrastructurii pentru a îmbunătăți mobilitatea trupelor NATO.

Etichete:bencaicarpatiferatehodgesinfrastructuramilitarnatoromaniarutierășoselesuatransport
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent scholz avertizeaza sua dupa ce trump a impus taxe vamale de 25 pentru importurile de masini ue va reactiona clar si decisiv 67ea1491d08a3 Scholz avertizează SUA după impunerea de către Trump a taxelor vamale de 25% pentru importurile de maşini: UE va reacţiona clar şi decisiv
Articolul următor increderea in economia romaneasca este in revenire grafice 67ea15f80a488 Încrederea în economia românească este în revenire – GRAFICE
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
un barbat din satu mare a dat foc locuintei in care se afla partenera sa si apoi a fugit femeia a ajuns la spital 694bf6caf121a

Un bărbat din Satu Mare a incendiat locuinţa partenerului său şi a fugit, iar femeia a fost internată la spital.

24 decembrie 2025 144
test de cultura generala care este animalul cu cea mai puternica muscatura 694bf56fcf725

Test de cultură generală: Care este animalul cu cea mai puternică mușcătură?

24 decembrie 2025 267
povestea spargatorului de nuci 694bf54a1841a

Povestea spărgătorului de nuci

24 decembrie 2025 4
este oficial anuntul companiei nationale de investitii despre stadioanele dinamo si nicolae dobrin in ajunul craciunului 694bf33571b6a

„Anunțul Companiei Naționale de Investiții privind stadioanele Dinamo și „Nicolae Dobrin”, în Ajunul Crăciunului”

24 decembrie 2025 177
razvan cuc si afaceristul anchetat de dna in dosarul mitei la rar petrec craciunul in arest preventiv 694befa93fb5b

Răzvan Cuc și afaceristul anchetat de DNA în dosarul mitei la RAR sunt în arest preventiv de Crăciun.

24 decembrie 2025 291
csm a transmis rezultatele consultarii judecatorilor catre nicusor dan si guvern ce spun magistratii despre justitie 694be5237a9bf

CSM a comunicat rezultatele consultării judecătorilor către Nicușor Dan și Guvern. Opiniile magistraților despre justiție

24 decembrie 2025 152

Te-ar putea interesa și...

video sustinatorii lui calin georgescu au facut scandal la inaugurarea catedralei nationale au intervenit jandarmii 68fe1cdd3cbbb
Actual

Susținătorii lui Călin Georgescu au provocat scandal la inaugurarea Catedralei Naționale, intervenind jandarmii.

26 octombrie 2025 52
video cum s ar putea face referendumul privind problemele din justitie ce varianta ia in calcul presedintia surse 6949a4c6cf9d5
Actual

Cum s-ar putea organiza referendumul privind problemele din justiție. Ce variantă ia în considerare Președinția (surse)

22 decembrie 2025 314
atentionare mae pentru romanii care vor sa calatoreasca in grecia 68da4853573f6
Actual

Atenționare MAE pentru românii care intenționează să călătorească în Grecia

29 septembrie 2025 63
lider psd apel la vot in turul doi indiferent de optiunile politice stiti mai bine decat noi incotro trebuie sa se indrepte tara 6819e2809c84f
Actual

Lider PSD, apel la vot în turul doi „indiferent de opțiunile politice”: Știți mai bine decât noi încotro trebuie să meargă țara

6 mai 2025 369
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?