Mihai Bendeac, reacție dură la Dan Negru după scandalul „Proorocul Ilie”
Recent, spectacolul „Proorocul Ilie” de la Teatrul Național București a generat controverse considerabile, fiind criticat de o parte a publicului care l-a catalogat drept o „blasfemie” și o „rușine adusă credinței”. Nemulțumirile au escaladat, ducând la cereri de boicotare a teatrului și de demitere a conducerii acestuia.
Printre vocile critice s-a numărat și Dan Negru, care a exprimat pe Facebook că „statul nu ar trebui să-i învrăjbească pe oameni” și că nu ar trebui să finanțeze piese de teatru ce batjocoresc religia. De asemenea, el a subliniat că spectacolul include imagini controversate, susținând că piesa nu ar trebui să beneficieze de fonduri publice.
Reacția lui Mihai Bendeac
Mesajul lui Dan Negru l-a deranjat pe Mihai Bendeac, care a reacționat pe pagina sa oficială de Facebook. Bendeac a criticat abordarea lui Negru, afirmând că acesta nu are capacitatea intelectuală de a înțelege complexitatea artei și a libertății de exprimare. El a subliniat că actorii implicați în spectacol sunt ei înșiși creștini și a condamnat tendințele naționaliste care au confiscat termenii precum „țară” și „Dumnezeu”.
Bendeac a încheiat prin a sublinia importanța de a arăta fariseismul în contextul actual, unde naționalismul extremist își face simțită prezența în discuțiile despre religie și cultură.
Mihai Bendeac, atac la Dan Negru după scandalul spectacolului „Proorocul Ilie” de la TNB
Mihai Bendeac a reacționat vehement la comentariile lui Dan Negru referitoare la piesa de teatru „Proorocul Ilie” de la Teatrul Național București (TNB). Într-o postare pe rețelele sociale, Bendeac a afirmat: „Domnul Dănuț nu are capacitatea intelectuală de a înțelege” și a subliniat că atacurile nu vizează ortodoxia sau credința, ci pe cei care folosesc religia pentru a semăna ură și discordie.
Dan Negru a criticat piesa, spunând că „statul nu ar trebui să-i învrăjbească pe oameni”, dar a acuzat că, prin finanțarea acestui spectacol, a contribuit la provocarea de tensiuni. El a afirmat că a văzut doar imagini cu actori dansând lasciv pe cruce și că piesa batjocorește credința, alimentând vrajba între diferitele categorii de oameni.
Negru a continuat să sublinieze că cei care au aprobat finanțarea spectacolului știau că acesta va provoca controverse, dar au alocat totuși banii, subliniind că „nu cred că a fost intenționat. Sunt doar proști!”
Teatrul Național a reacționat la aceste afirmații, apărându-se și afirmând că „spectacolul nu este o blasfemie”. Această situație a generat numeroase reacții negative pe internet și o dezbatere intensă în rândul publicului.
Mihai Bendeac, atac la Dan Negru după scandalul „Proorocul Ilie”
Mihai Bendeac a lansat un atac la adresa lui Dan Negru, afirmând că acesta „nu are capacitatea intelectuală de a înțelege” mesajul piesei „Proorocul Ilie”, prezentată la Teatrul Național din București (TNB). Scandalul a izbucnit în urma reacțiilor negative generate de spectacol, iar Bendeac a simțit nevoia să clarifice intențiile artistice ale echipei de producție.
Teatrul Național a emis un comunicat în care a subliniat că „Proorocul Ilie” nu are scopul de a ofensa credința creștină sau orice altă convingere religioasă. Reprezentanții instituției au explicat că piesa, regizată de Botond Nagy, își propune să transmită un mesaj profund despre fragilitatea convingerilor umane și despre pericolele extremismului.
În plus, teatrul a precizat că anumite imagini distribuite pe rețelele sociale au fost scoase din context, ceea ce a dus la o distorsionare a mesajului piesei. Aceștia au afirmat că spectacolul nu este o blasfemie, ci o invitație la o reflecție asupra relației dintre om și divinitate, într-un context de criză spirituală și morală.
„Proorocul Ilie” este descris de reprezentanții Teatrului Național ca un demers artistic care promovează toleranța, dialogul și o înțelegere mai profundă a complexității spiritului uman. Piesa caută să stimuleze o reflecție critică asupra modului în care credința poate fi influențată de extremismul religios, fără a jigni vreo religie.