Tarifele de 25% impuse de președintele american Donald Trump pentru vehiculele importate au afectat semnificativ industria auto globală, însă Renault reușește să evite, cel puțin temporar, impactul acestor măsuri. Directorul general al Renault, Luca de Meo, a declarat că, în ciuda dificultăților întâmpinate în ultimii patru ani, compania nu este cel mai îngrijorată în legătură cu aceste tarife.
Renault a implementat o perioadă de restructurare, reducând costurile și modernizând gama de modele, ceea ce i-a permis să adopte o strategie de producție mai eficientă. Această abordare a fost benefică, mai ales în contextul în care rivalii europeni, precum Stellantis și Volkswagen, au fost afectați de presiunile economice din China și SUA.
Cu toate acestea, analiștii avertizează că o încetinire a pieței auto cauzată de turbulențele tarifelor ar putea afecta planurile lui De Meo de a extinde cota Renault în vehiculele electrice și hibride. În ultimele luni, acțiunile companiei au scăzut cu 9% de la anunțul tarifelor.
În urma restructurării, De Meo are în vedere creșterea ponderii vehiculelor electrice în vânzările Renault de la 12% la 20%, cu scopul de a reduce decalajul față de Toyota pe piața europeană a hibridelor. De asemenea, Renault plănuiește să prezinte o nouă strategie de creștere, axată pe extinderea în domenii precum software și finanțe, inclusiv dezvoltarea de soluții informatice pentru mașini și îmbunătățirea serviciilor financiare asociate cu achiziția și utilizarea vehiculelor.
În plus, compania depinde de parteneriate pentru a-și compensa lipsa de amploare, cum ar fi colaborarea cu Geely pentru motoare cu combustie. De asemenea, Renault a redus participația în parteneriatul cu Nissan, care a întâmpinat dificultăți, și caută noi alianțe pe piețe precum China, Brazilia sau Coreea de Sud.
Renault și Impactul Tarifelor lui Trump
Renault reușește să evite efectele tarifelor impuse de Trump, concentrându-se pe adaptarea strategiilor sale de vânzare. În 2024, vânzările de vehicule hibride ale companiei au crescut cu 45%, ceea ce le permite să reprezinte un sfert din vânzările totale. Cu toate acestea, vânzările de vehicule complet electrice au înregistrat o scădere de 20%, limitându-se la 9% din totalul grupului.
Pe fondul acestor schimbări, Renault se află într-o etapă de tranziție, confruntându-se cu numeroase provocări. Viitorul companiei va depinde în mare măsură de succesul noilor modele electrice și de abilitatea de a naviga printre incertitudinile economice globale.