Primul tren modernizat prin PNRR, lansat în circulație
CFR Călători anunță că, începând cu data de 16 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur, va circula primul tren format integral din material rulant modernizat în cadrul proiectului de investiții PNRR. Aceasta va avea un impact direct și imediat asupra creșterii nivelului de confort al călătorilor.
Trenul va fi compus dintr-o locomotivă livrată de S.C. Softronic S.R.L. Craiova, împreună cu patru vagoane: două de clasa I (unul livrat de S.C. Atelierele CFR Grivița S.A. și celălalt de S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca) și două vagoane de clasa a II-a (livrate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani, dintre care unul va avea facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru biciclete/schiuri).
Programul trenurilor PNRR
Primul tren PNRR – IR 1687 va pleca din București Nord la ora 11:30, ajungând în Constanța la ora 13:47. Returul, trenul IR 1688, va pleca din Constanța la ora 15:25, sosind în București Nord la 17:49. Începând cu 17 aprilie 2025, va circula o a doua pereche de trenuri PNRR, respectiv IR 1685 (plecare 05:30 din București Nord, sosire 07:47 în Constanța) și IR 1686 (plecare 08:20 din Constanța, sosire 10:49 în București Nord).
Cele patru trenuri PNRR vor circula zilnic pe această rută, inclusiv în perioada Sărbătorilor de Paște și în minivacanța de 1 Mai.
Distribuția materialului rulant modernizat
Ulterior, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR, aceste tipuri de locomotive și vagoane vor fi distribuite în principal în compunerea trenurilor IC, dar și în rutele IR și alte destinații precum Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați, Timișoara, etc.
Caracteristicile tehnice ale locomotivei
Locomotiva livrată de S.C. Softronic S.R.L. Craiova are o capacitate de 6000 Kw/h, este echipată cu motor de tracțiune asincron și dispune de un sistem pentru controlul permanent al vitezei trenului – ETCS nivel 2, fiind aptă să circule cu o viteză de 160 Km/h, în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare.
Primul tren modernizat prin PNRR lansat în circulație
Recent, CFR Călători a introdus în circulație primul tren modernizat cu ajutorul fondurilor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Această inițiativă are ca scop îmbunătățirea confortului călătorilor și modernizarea flotei feroviare din România.
Detalii despre vagoane
Noua flotă include vagoane clasa I și clasa a II-a, realizate de S.C. Atelierele CFR Grivița S.A și S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca. Aceste vagoane sunt echipate cu un sistem de climatizare de înaltă calitate și un sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment. Vagoanele de clasa I au o capacitate de 52 de locuri, iar cele de clasa a II-a dispun de o capacitate de 64 de locuri.
Vagoanele sunt capabile să circule cu viteze de până la 160 km/h, în funcție de starea infrastructurii feroviare. De asemenea, vagoanele de clasa a II-a au fost concepute pentru a fi accesibile persoanelor cu mobilitate redusă, având lifturi speciale și toalete adaptate.
Modernizarea locomotivelor
Pe lângă vagoane, CFR Călători a primit și locomotive modernizate prin PNRR. Softronic a livrat recent a doua locomotivă electrică, iar prima a fost livrată cu doar câteva zile în urmă. Contractul de modernizare, semnat la finalul anului 2023, prevede readucerea în circulație a 19 locomotive electrice, adaptate la cerințele moderne.
Acest demers face parte dintr-un program mai amplu de modernizare a materialului rulant, care beneficiază de o finanțare totală de 100 de milioane de euro, asigurată prin PNRR. Scopul este de a îmbunătăți semnificativ transportul feroviar din România și de a oferi călătorilor un nivel ridicat de confort.
Primul tren modernizat prin PNRR, lansat în circulație
CFR a anunțat lansarea primului tren modernizat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), un pas important în îmbunătățirea transportului feroviar din România.
Impactul asupra confortului călătorilor
Autoritățile subliniază că acest tren va avea un impact direct și imediat asupra creșterii nivelului de confort pentru pasageri, contribuind astfel la o experiență de călătorie mai plăcută.
Locomotivele Softronic în circulație
În prezent, locomotivele Softronic sunt deja operate pe căile ferate din România, Ungaria, Slovacia și Suedia, demonstrând standardele înalte de modernizare și eficiență ale acestora.