Reasfaltarea Podului peste Dunăre de la Brăila
Noua rețetă de mixturi bituminoase, utilizată în octombrie 2024 pentru reasfaltarea căii 2 de rulare a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, a demonstrat o rezistență excelentă pe timpul iernii. Având în vedere aceste rezultate pozitive, constructorul a decis să continue procesul de asfaltare și pentru calea 1 de rulare.
Începând cu data de 14 aprilie, se vor desfășura lucrări de asfaltare pe calea 1, folosind aceeași formulă asfaltică care a fost testată pe calea 2. Această formulă, considerată mai dură, a fost concepută pentru a rezista temperaturilor scăzute de iarnă, iar rezultatele obținute au fost promițătoare. Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, a subliniat importanța respectării condițiilor meteorologice favorabile pentru a asigura succesul lucrărilor.
De asemenea, pe durata lucrărilor de reasfaltare pe DN 2S, traficul va fi deviat, iar calea 2 de rulare va fi deschisă circulației în ambele sensuri, în perioada 14 aprilie – 3 iunie.
Podul suspendat peste Dunăre, inaugurat pe 6 iulie 2023, este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Europa. La scurt timp după deschidere, au apărut probleme legate de asfalt, iar în octombrie 2024, podul a intrat pentru a patra oară în proces de reasfaltare, folosind o rețetă special adaptată acestui pod unic în România.
Constructorul susține că noua rețetă, testată într-un laborator din Italia, va oferi o rezistență superioară la traficul rutier, inclusiv la cel greu, și va preveni deformările asfaltului pe timpul verii.
Rezistența rețetei de reasfaltare a Podului peste Dunăre de la Brăila
Rețeta de reasfaltare a Podului peste Dunăre de la Brăila a demonstrat o bună rezistență în timpul iernii, conform declarațiilor purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu. Acesta a subliniat importanța utilizării unui asfalt specific pentru pod, având în vedere că asfaltul standard aplicat anterior nu a avut o performanță satisfăcătoare.
Podul, cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, oferă o alternativă de traversare a Dunării pentru șoferi, în afara bacului, facilitând astfel accesul spre litoral. Deși circulația pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, autoritățile române nu au recepționat încă lucrarea. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a menționat că recepția nu va avea loc până când constructorul nu va remedia toate problemele semnalate.
Ministrul a caracterizat soluția tehnică utilizată pentru asfaltarea Podului ca fiind ‘proastă’, evidențiind necesitatea unor îmbunătățiri. Proiectul inițial al Podului a avut o valoare de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fiind finanțat din fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., cunoscută în prezent sub numele de WeBuild.