Daniel David: Competențele copiilor la sfârșitul ciclurilor cheie
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat preocupările legate de sistemul educațional preuniversitar, evidențiind faptul că mulți copii nu dobândesc competențele necesare pentru a face față vieții la sfârșitul ciclurilor educaționale cheie. El a declarat că rata abandonului școlar este alarmant de mare, iar sute de mii de copii nu reușesc să ajungă în sistemul educațional.
„Văd copii care, deși au fost prinși în școală, la sfârșitul ciclurilor cheie nu au competențe suficient de dezvoltate pentru a face față vieții”, a afirmat David, subliniind astfel o problemă gravă a educației actuale. De asemenea, el a menționat o rată îngrijorătoare de analfabetism funcțional, ceea ce ridică semne de întrebare asupra eficienței sistemului educațional în a pregăti elevii pentru provocările vieții.
Ministrul a recunoscut că sistemul educațional nu reușește să valorifice potențialul creativității și inteligenței elevilor, iar fragmentarea în domeniul cercetării reprezintă o altă provocare majoră. „Nu văd un sistem educațional care să construiască pe aceste atribute”, a adăugat el, evidențiind nevoia de reforme semnificative pentru a îmbunătăți competitivitatea internațională și capacitatea de a atrage proiecte și fonduri.