Comisia Europeană vrea să elimine barierele din piaţa unică
Comisia Europeană a lansat o strategie menită să simplifice piaţa internă europeană, cu scopul de a reduce „barierele existente” care îngreunează comerţul şi investiţiile în interiorul Uniunii Europene. Această iniţiativă va sprijini, de asemenea, micile şi mijlociile întreprinderi (IMM-uri) în desfăşurarea activităţilor lor.
În cadrul strategiei, Comisia invită statele membre să contribuie la transformarea pieţei UE într-o alegere optimă pentru întreprinderi, lucrători şi consumatori. Conform Executivului comunitar, piaţa UE a contribuit la creşterea PIB-ului cu 3-4% şi a generat 3,6 milioane de locuri de muncă de la înfiinţarea sa. Finalizarea pieţei unice ar putea dubla câştigurile deja obţinute.
Printre priorităţile strategiei se numără eliminarea celor mai dăunătoare bariere identificate de întreprinderi, inclusiv: dificultăţile în înfiinţarea şi operarea companiilor, norme complexe ale UE, lipsa de asumare a responsabilităţii de către statele membre, recunoaşterea limitată a calificărilor profesionale şi reglementările naţionale divergente. Aceste bariere împiedică circulaţia liberă a bunurilor şi serviciilor, limitând astfel beneficiile pieţei unice pentru întreprinderi şi cetăţeni.
Comisia Europeană îşi propune, de asemenea, să ofere un nou dinamism sectorului serviciilor, care constituie o parte semnificativă a economiei europene, dar care se confruntă cu stagnarea comerţului transfrontalier. Strategia include propuneri pentru modernizarea normelor în sectorul construcţiilor şi al livrărilor, precum şi sprijinirea serviciilor industriale.
Un alt obiectiv important este sprijinirea dezvoltării IMM-urilor prin introducerea unei noi definiţii a întreprinderilor mici cu capitalizare medie, extinzând beneficiile acordate IMM-urilor la ţările sud-mediteraneene. De asemenea, Comisia va implementa un instrument online, denumit „ID pentru IMM-uri”, care va facilita verificarea statutului de IMM.
Comisia Europeană vizează eliminarea barierelor comerciale
Comisia Europeană își propune să reducă „barierele existente” care împiedică comerțul și investițiile în interiorul Uniunii Europene. Această inițiativă are ca scop sprijinirea și facilitarea activității întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) în comerțul transfrontalier.