Mobilizare a constructorului PORR pentru tunelul Momâia
Constructorul austriac PORR este activ pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), având la dispoziție 500 de muncitori și 194 de utilaje, conform anunțului autorităților. Stadiul lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni și Curtea de Argeș a ajuns la 73,75%.
Primul tunel forat pe o autostradă din România
Una dintre cele mai complexe structuri de pe acest șantier este tunelul Momâia, care reprezintă primul tunel forat construit pe o autostradă din România. Recent, constructorul a deschis o nouă „luminiță” prin străpungerea celui de-al doilea fir al tunelului rutier de autostradă montană, cunoscut sub numele de Tunelul Alina, parte a aceluiași proiect.
Proiect în avans
Se estimează că, dacă mobilizarea și ritmul de lucru actual se mențin, circulația pe această secțiune a A1 ar putea începe mai devreme decât termenul contractual prevăzut pentru 2027. La momentul actual, stadiul lucrărilor se apropie de 70%, iar la a doua galerie a tunelului mai sunt de forat mai puțin de 130 de metri.
Proiectul tunelului pe autostrada Sibiu-Pitești avansează
Austriacii de la PORR au mobilizat 500 de muncitori și 190 de utilaje pentru a lucra la primul tunel forat construit pe o autostradă din România. Proiectul, parte a secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), se desfășoară pe o lungime de 9,86 km, iar termenul contractual pentru finalizare este stabilit pentru februarie 2027.
Recent, echipa de la PORR a anunțat că a rămas sub 100 de metri pentru a finaliza forarea tunelului Daniela. De asemenea, primăvara aceasta va începe producția de elemente prefabricate necesare construcției tunelului. Proiectul a înregistrat un progres semnificativ, depășind 60% după primele 18 luni din cele 44 prevăzute în contract.
Autoritățile au declarat că lucrările vor continua cu intensitate, având în vedere că se lucrează 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. În ritmul actual, este posibil ca circulația pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș – Tigveni) să fie deschisă chiar din anul 2026, înainte de termenul stabilit.
Austriecii de la PORR aduc 500 de muncitori pentru tunelul de pe autostrada din România
Austriecii de la PORR au mobilizat un număr impresionant de 500 de muncitori pentru lucrările la primul tunel forat construit pe o autostradă din România. Acest tunel, denumit oficial „Tunel Curtea de Argeș”, reprezintă cea mai complexă lucrare de pe sectorul de autostradă Momaia.
Lucrările la tunel, care are o lungime totală de 1,3 km și este format din două galerii, au avansat semnificativ, cu 760,5 metri forati pe calea 1 și 651,2 metri pe calea 2. Proiectul beneficiază de un contract în valoare de 1,67 miliarde de lei (fără TVA), iar finalizarea este așteptată cel târziu în anul 2027.
Antreprenorul PORR Construct SRL a semnat contractul în noiembrie 2021, cu o durată de 60 de luni, incluzând 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție. În prezent, stadiul lucrărilor este de aproximativ 30%, iar circulația ar putea fi deschisă în decembrie 2026, cu câteva luni înainte de termenul contractual stabilit.
Directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM), Cosmin Roșu, a subliniat că există o cerere mare de forță de muncă pentru acest proiect, fiind necesari în special șoferi și mecanici pentru întreținere, în condițiile în care constructorul întâmpină dificultăți în găsirea personalului necesar.
Austriecii de la PORR aduc 500 de muncitori pentru construirea primului tunel forat pe autostrada din România
Austriecii de la PORR au mobilizat 500 de muncitori pentru a lucra la primul tunel forat construit pe o autostradă din România, parte a proiectului de infrastructură ce vizează dezvoltarea autostrăzii Sibiu-Pitești. Această inițiativă marchează un pas important în progresul lucrărilor, după deschiderea unei noi secțiuni a tunelului.
Cu toate acestea, se confruntă cu dificultăți în găsirea personalului necesar pe șantierele din zonă. Reprezentanții AJOFM Sibiu menționează că, deși există cerere pentru diverse poziții, precum șoferi și mecanici de întreținere, numărul de persoane apte de muncă este limitat. În prezent, angajatorii caută activ soluții pentru a atrage personal din alte țări, având în vedere că localnicii nu sunt suficienți pentru a satisface cerințele proiectului.
Cosmin Roșu, reprezentant al AJOFM Sibiu, a subliniat că, în ciuda eforturilor de promovare a locurilor de muncă disponibile, provocările persistă. „Piața este limitată, iar în comunitățile de pe traseul autostrăzii este dificil să găsim 1.000 de muncitori apți de lucru pentru acest proiect”, a declarat Roșu. Aceasta subliniază necesitatea de a găsi soluții viabile pentru a susține dezvoltarea infrastructurii în România.