Mercedes-Benz eActros 600 stabilește un nou record mondial la mersul cu spatele
Camionul electric Mercedes-Benz eActros 600 a reușit să doboare recordul mondial la mersul în marșarier, obținând titlul GUINNESS WORLD RECORDS™. Marco Hellgrewe, un ofițer pasionat de camioane, a condus acest camion pe o distanță impresionantă, parcurgând 124,7 kilometri exclusiv în marșarier.
Recordul anterior, stabilit în 2020 în SUA de un camion diesel, era de 89 de kilometri. Performanța a fost realizată pe un traseu închis circulației publice, pe circuitul de curse Oschersleben din Saxonia Superioară, Germania, iar întreaga călătorie a durat 6 ore și 22 de minute, cu o viteză medie de 20 de kilometri pe oră.
Marco Hellgrewe, în vârstă de 50 de ani, a declarat: „Sunt incredibil de mândru că am readus recordul în Germania împreună cu Mercedes-Benz Trucks – mai ales că a fost o premieră mondială cu propulsie complet electrică. Astfel am trimis un mesaj puternic pentru viitorul vehiculelor alternative.”
Mercedes-Benz Trucks subliniază importanța acestei realizări, folosind-o pentru a atrage atenția asupra electrificării, siguranței rutiere și imaginii șoferului de camion, teme esențiale pentru industria transporturilor.
Mercedes stabilește un nou record Guinness la mersul cu spatele cu camionul
Mercedes-Benz Trucks a realizat un record impresionant, demonstrând abilitățile sale inovatoare în domeniul transportului. Recent, compania a efectuat o călătorie remarcabilă cu modelul său eActros 600, stabilind un nou record Guinness pentru mersul cu spatele cu un camion.
„Călătoria foarte lungă, cu un total de 476 de curbe, a necesitat un efort enorm. Din acest motiv, a fost de mare ajutor faptul că eActros 600 și sistemele sale de asistență au făcut condusul mult mai ușor”, a declarat un reprezentant al Mercedes. Aceasta evidențiază nu doar performanțele tehnice ale camionului, ci și inovațiile aduse în domeniul siguranței și ușurinței în manevrare.
Modelul eActros 600, un camion complet electric, a fost lansat oficial în noiembrie anul trecut, iar livrările către clienți au început în decembrie 2024. Acesta a fost recunoscut și ca International Truck of the Year 2025, subliniind impactul său pozitiv asupra industriei de transport.
Bateria camionului are o capacitate de peste 600 de kWh, formată din trei pachete de celule de tip LFP, și permite o autonomie de 500 de kilometri cu o singură încărcare. Cu o greutate de peste 40 de tone, camionul poate transporta o sarcină utilă de până la 22 de tone și poate parcurge până la 1000 de km într-o singură zi, cu încărcări intermediare.