Hot News
Mobilizare de forţe în Caraş-Severin: Sute de hectare de pădure afectate de incendii, cu intervenţia a două elicoptere la Băile Herculane.
Rareș Cojoc, momente emoționante la German Open Championships. Dansatorul a fost îmbrățișat pe podium de fiul său.
Cutremur în Columbia. Femeia care a supraviețuit 37 de ore sub dărâmături a decedat la spital. „Aș vrea ca totul să se termine repede”
Liechtenstein modifică reglementările de succesiune: O femeie are dreptul să moștenească tronul.
Nicușor Dan a fost surprins alături de Mirabela Grădinaru la slujba de Adormirea Maicii Domnului în zona Munților Făgăraș.
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Dieta mediteraneană ar putea oferi protecție împotriva unei forme comune de boală hepatică
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Curiozitati > Dieta mediteraneană ar putea oferi protecție împotriva unei forme comune de boală hepatică
Curiozitati

Dieta mediteraneană ar putea oferi protecție împotriva unei forme comune de boală hepatică

Data: 3 iulie 2025 - 17:56
Petrache Poenaru 115
Distribuie
dieta mediteraneana ne ar putea proteja de o forma comuna de boala hepatica 6866a5bbe0ab8

Sursa foto: Google Images

Dieta mediteraneană și protecția împotriva bolii hepatice steatozice

Dieta mediteraneană, caracterizată printr-un conținut bogat în plante și scăzut în carne și lactate, a fost asociată cu numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv o viață mai lungă și un risc redus de cancer. Recent, un nou studiu a evidențiat un alt avantaj al acestei diete: protecția împotriva bolii hepatice steatozice asociate disfuncției metabolice (MASLD).

MASLD afectează aproximativ o treime din populația globală și apare când excesul de grăsime se acumulează în ficat. Aceasta poate duce la inflamație, cancer și fibroză, fiind strâns legată de afecțiuni precum diabetul de tip 2 și obezitatea.

O echipă de cercetători de la Universitatea Rovira i Virgili din Spania a analizat 13 studii anterioare, cu un total de 926 de participanți, care au testat diverse abordări alimentare pentru persoanele diagnosticate cu MASLD. Dieta mediteraneană a demonstrat beneficii semnificative, iar postul intermitent a avut, de asemenea, un impact pozitiv asupra mai multor markeri de sănătate. Aceasta a contribuit la reducerea semnelor de MASLD la nivelul ficatului.

Cercetătorii au concluzionat că strategiile bazate pe dieta mediteraneană și postul intermitent pot duce la scăderea greutății corporale, îmbunătățirea controlului glicemic și reducerea inflamației, oferind astfel beneficii potențiale pentru funcția hepatică. Totuși, sunt necesare studii pe termen lung pentru a confirma efectele și mecanismele implicate, astfel încât să se optimizeze protocoalele de tratament pentru MASLD.

În concluzie, dieta mediteraneană, care pune accent pe consumul de fructe, legume, cereale integrale, nuci, ulei de măsline, pește și carne de pasăre, poate ajuta la menținerea unei stări de sănătate mai bune pe termen lung, având efecte și asupra afecțiunilor hepatice. Cercetările continuă să exploreze aceste mecanisme, iar studiul a fost publicat în revista Nutrients.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent care a fost prima specie care a calatorit in jurul lunii nu a fost omul 6866a5a4a4c63 Care a fost prima specie care a călătorit în jurul Lunii? Nu a fost omul!
Articolul următor test de cultura generala cum functioneaza limitatoarele de viteza 6866a5dd0cb09 Test de cultură generală: Funcționarea limitatoarelor de viteză.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
mobilizare de forte in caras severin sute de hectare de padure afectate de incendii doua elicoptere intervin la baile herculane 6a80d8ba1ed3a

Mobilizare de forţe în Caraş-Severin: Sute de hectare de pădure afectate de incendii, cu intervenţia a două elicoptere la Băile Herculane.

15 august 2026 21
rares cojoc imagini emotionante la german open championships dansatorul a fost imbratisat pe podium de fiul sau 6a80ca4087219

Rareș Cojoc, momente emoționante la German Open Championships. Dansatorul a fost îmbrățișat pe podium de fiul său.

15 august 2026 192
cutremur in columbia femeia care a supravietuit 37 de ore sub daramaturi a murit la spital as vrea ca totul sa se termine repede 6a80c7240da9d

Cutremur în Columbia. Femeia care a supraviețuit 37 de ore sub dărâmături a decedat la spital. „Aș vrea ca totul să se termine repede”

15 august 2026 330
liechtenstein schimba regulile de succesiune o femeie poate mosteni tronul 6a80bc9d5d2c1

Liechtenstein modifică reglementările de succesiune: O femeie are dreptul să moștenească tronul.

15 august 2026 28
nicusor dan a fost surprins alaturi de mirabela gradinaru la slujba de adormirea maicii domnului in zona muntilor fagaras 6a80b91376f73

Nicușor Dan a fost surprins alături de Mirabela Grădinaru la slujba de Adormirea Maicii Domnului în zona Munților Făgăraș.

15 august 2026 190
diana buzoianu convoaca de urgenta conducerea romsilva la ministerul mediului dupa analiza anap 6a80ae8cd064c

Diana Buzoianu convoacă „de urgenţă” conducerea Romsilva la Ministerul Mediului, în urma analizei ANAP

15 august 2026 29

Te-ar putea interesa și...

oamenii de stiinta tocmai au confirmat o ipoteza veche despre vitamina b1 6814d2df740bc
Curiozitati

Oamenii de știință au confirmat o ipoteză veche referitoare la vitamina B1

3 mai 2025 278
peste 7 000 de specii noi au fost descoperite in cea mai adanca fosa oceanica de pe pamant 67ce0ba455ed2
Curiozitati

Peste 7.000 de specii noi descoperite în cea mai adâncă fosă oceanică de pe Pământ

10 martie 2025 538
o noua analiza confirma varsta celor mai vechi urme umane din america de nord 685581e234f6a
Curiozitati

O nouă analiză confirmă vârsta celor mai vechi urme umane din America de Nord

20 iunie 2025 175
este adevarat ca oamenii preistorici au trait in pesteri 67912ecc3d278
Curiozitati

Oamenii preistorici au trăit cu adevărat în peșteri?

22 ianuarie 2025 428
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?