Hot News
Poliția Locală va putea purta BodyCam și alte dispozitive de înregistrare, după ce proiectul de lege a fost aprobat de Parlament.
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu!
Ministrul Energiei: A fost o mare psihoză că prețurile la benzină și motorină vor crește, dar au scăzut realmente
Omul care a interzis genetica: cum Trofim Lîsenko, protejatul lui Stalin, a generat foamete și dezastru științific
De ce creierul preferă să rețină gândurile și experiențele negative?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Extern > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Extern

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 11:12
Petrache Poenaru 55
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895bddd5b4d7

Sursa foto: Google Images

De ce Rusia nu mai reușește să producă avioane comerciale

În anul 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au afectat grav investițiile și accesul la piese esențiale. Această situație a condus la o degradare a flotei de avioane, ceea ce afectează zborurile interne. Autoritățile ruse se văd nevoite să improvizeze soluții pentru a face față crizei.

De când Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componente și avioane străine. Flota de peste 700 de aeronave a Rusiei, majoritar formată din modele Airbus și Boeing, depinde acum de rute complexe și indirecte pentru a obține componentele necesare, ceea ce îngreunează și mai mult situația. O sursă din industria aviatică rusă a subliniat dificultatea de a construi o capacitate de producție de la zero, menționând că acest proces ar putea dura ani sau chiar decenii.

Impactul asupra zborurilor interne

Accidentul recent al unui avion din era sovietică, Antonov An-24, care s-a prăbușit în iulie, evidențiază necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. Toate cele 48 de persoane aflate la bord au murit, iar câteva zile mai târziu, Aeroflot a fost nevoită să suspende zborurile pentru zeci de aeronave din cauza unui atac cibernetic. Aceste incidente subliniază dificultățile cu care se confruntă sectorul aviatic rus, care reușește cu greu să se autosusțină.

În plus, producția de avioane a scăzut semnificativ, iar dobânzile ridicate au afectat nu doar acest sector, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului Rusiei. În 2021, flota Rusiei s-a îmbogățit cu 52 de avioane comerciale, dar de atunci doar 13 aeronave noi au fost adăugate, inclusiv 12 Sukhoi Superjets și un Tupolev Tu-214.

Revizuirea obiectivelor de producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție, reducându-le drastic de la 171 de avioane la doar 21. Această tendință continuă, iar Conglomeratul de stat Rostec, responsabil de producția de avioane de pasageri, se confruntă cu dificultăți în îndeplinirea acestor obiective. Directorul general al Rostec, Sergei Chemezov, a recunoscut aceste provocări, evidențiind impactul negativ al situației economice asupra producerii de avioane comerciale.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Rusia se confruntă cu dificultăți semnificative în producția de avioane comerciale, în special a aeronavei MC-21, care este construită în întregime cu componente rusești. Aceasta este mult mai grea decât versiunea cu piese din import, ceea ce îi reduce eficiența și autonomia de zbor. Ca urmare, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia.

Producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 a fost amânată, fiind programată să înceapă în 2026, cu doi ani mai târziu decât se preconiza inițial. În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de livrările externe de componente esențiale.

Impactul asupra zborurilor interne

În 2022, Rusia a importat componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste importuri includ piese de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie). De asemenea, Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, permițând mărfurilor să intre în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie conștienți de acestea.

Companiile aeriene din Rusia sunt obligate să caute soluții alternative, apelând la zboruri operate de companii din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, pentru a acoperi rutele interne.

Etichete:aviaticaavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent care sunt sansele de calificare ale lui fcsb cfr si craiova in play off ul competitiilor europene 6895bdca343dd Șansele de calificare ale lui FCSB, CFR și Craiova în play-off-ul competițiilor europene
Articolul următor ministrul transporturilor anunta un control la metrou ampla actiune de inspectie privind siguranta si exploatarea trenurilor 6895be216427f Ministrul Transporturilor anunță un control la metrou: „Amplă acțiune de inspecție” asupra siguranței și exploatării trenurilor
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
politia locala va putea purta bodycam si alte dispozitive de inregistrare proiectul de lege a trecut de parlament 69431ec909cb1

Poliția Locală va putea purta BodyCam și alte dispozitive de înregistrare, după ce proiectul de lege a fost aprobat de Parlament.

17 decembrie 2025 1
69431e7b906dd

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu!

17 decembrie 2025 310
ministrul energiei a fost o mare psihoza ca vor creste preturile la benzina si motorina dar chiar au scazut 69431d8536eed

Ministrul Energiei: A fost o mare psihoză că prețurile la benzină și motorină vor crește, dar au scăzut realmente

17 decembrie 2025 5
omul care a interzis genetica cum trofim lisenko favoritul lui stalin a provocat foamete si dezastru stiintific 69431d7022065

Omul care a interzis genetica: cum Trofim Lîsenko, protejatul lui Stalin, a generat foamete și dezastru științific

17 decembrie 2025 339
de ce creierul prefera sa tina minte gandurile si experientele negative 69431d4541924

De ce creierul preferă să rețină gândurile și experiențele negative?

17 decembrie 2025 319
11 dintre batranii tinuti in conditii mizere in azilul din timis au fost internati cu scabie a fost deschisa o ancheta epidemiologica 6943179a0e30c

11 bătrâni din azilul din Timiș, ținuți în condiții mizere, au fost internați cu scabie. A fost deschisă o anchetă epidemiologică.

17 decembrie 2025 347

Te-ar putea interesa și...

cum se simte papa francisc raportul de seara de la vatican despre starea suveranului pontif 67be2a346a1c6
Extern

Cum se simte Papa Francisc: raportul de seară de la Vatican privind starea suveranului pontif

25 februarie 2025 234
putin si a trimis ministrul apararii in coreea de nord cu cine se va intalni belousov 67498b04db449
Extern

Putin l-a trimis pe ministrul Apărării în Coreea de Nord. Cu cine se va întâlni Belousov

29 noiembrie 2024 348
arma ascunsa cu care china poate devasta industria de aparare a americii in razboiul comercial declansat de trump 67fa0ddfe78d0
Extern

Arma secretă prin care China poate distruge industria de apărare a Americii în războiul comercial inițiat de Trump

12 aprilie 2025 330
banca europeana de investitii va ridica limitele pentru finantarea proiectelor din sectorul de aparare 67c77a11946f9
Extern

Banca Europeană de Investiţii va creşte limitele pentru finanţarea proiectelor în sectorul de apărare.

5 martie 2025 259
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?