Hot News
Basarab Panduru anticipează o surpriză în Superligă: ”Dacă vor câștiga următoarele trei etape, discutăm altfel”
Echinocțiul de toamnă 2025: Începerea zilelor mai scurte decât nopțile și schimbările ulterioare fenomenului astronomic.
Moartea lui Charlie Kirk a divizat și mai mult America: Mii de persoane, urmărite pentru comentariile online
NEWS ALERT: Marius Șumudică e dorit de o echipă din Superligă
Polonia susține impunerea unei zone de no-fly deasupra Ucrainei, România nu; Nicușor Dan: „Pentru moment, mai degrabă, nu”
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Extern > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Extern

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 11:12
Petrache Poenaru 27
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895bddd5b4d7

Sursa foto: Google Images

De ce Rusia nu mai reușește să producă avioane comerciale

În anul 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au afectat grav investițiile și accesul la piese esențiale. Această situație a condus la o degradare a flotei de avioane, ceea ce afectează zborurile interne. Autoritățile ruse se văd nevoite să improvizeze soluții pentru a face față crizei.

De când Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componente și avioane străine. Flota de peste 700 de aeronave a Rusiei, majoritar formată din modele Airbus și Boeing, depinde acum de rute complexe și indirecte pentru a obține componentele necesare, ceea ce îngreunează și mai mult situația. O sursă din industria aviatică rusă a subliniat dificultatea de a construi o capacitate de producție de la zero, menționând că acest proces ar putea dura ani sau chiar decenii.

Impactul asupra zborurilor interne

Accidentul recent al unui avion din era sovietică, Antonov An-24, care s-a prăbușit în iulie, evidențiază necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. Toate cele 48 de persoane aflate la bord au murit, iar câteva zile mai târziu, Aeroflot a fost nevoită să suspende zborurile pentru zeci de aeronave din cauza unui atac cibernetic. Aceste incidente subliniază dificultățile cu care se confruntă sectorul aviatic rus, care reușește cu greu să se autosusțină.

În plus, producția de avioane a scăzut semnificativ, iar dobânzile ridicate au afectat nu doar acest sector, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului Rusiei. În 2021, flota Rusiei s-a îmbogățit cu 52 de avioane comerciale, dar de atunci doar 13 aeronave noi au fost adăugate, inclusiv 12 Sukhoi Superjets și un Tupolev Tu-214.

Revizuirea obiectivelor de producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție, reducându-le drastic de la 171 de avioane la doar 21. Această tendință continuă, iar Conglomeratul de stat Rostec, responsabil de producția de avioane de pasageri, se confruntă cu dificultăți în îndeplinirea acestor obiective. Directorul general al Rostec, Sergei Chemezov, a recunoscut aceste provocări, evidențiind impactul negativ al situației economice asupra producerii de avioane comerciale.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Rusia se confruntă cu dificultăți semnificative în producția de avioane comerciale, în special a aeronavei MC-21, care este construită în întregime cu componente rusești. Aceasta este mult mai grea decât versiunea cu piese din import, ceea ce îi reduce eficiența și autonomia de zbor. Ca urmare, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia.

Producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 a fost amânată, fiind programată să înceapă în 2026, cu doi ani mai târziu decât se preconiza inițial. În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de livrările externe de componente esențiale.

Impactul asupra zborurilor interne

În 2022, Rusia a importat componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste importuri includ piese de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie). De asemenea, Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, permițând mărfurilor să intre în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie conștienți de acestea.

Companiile aeriene din Rusia sunt obligate să caute soluții alternative, apelând la zboruri operate de companii din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, pentru a acoperi rutele interne.

Etichete:aviaticaavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent care sunt sansele de calificare ale lui fcsb cfr si craiova in play off ul competitiilor europene 6895bdca343dd Șansele de calificare ale lui FCSB, CFR și Craiova în play-off-ul competițiilor europene
Articolul următor ministrul transporturilor anunta un control la metrou ampla actiune de inspectie privind siguranta si exploatarea trenurilor 6895be216427f Ministrul Transporturilor anunță un control la metrou: „Amplă acțiune de inspecție” asupra siguranței și exploatării trenurilor
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
basarab panduru vede o surpriza in superliga daca vor castiga urmatoarele trei etape discutam altfel 68c908a560456

Basarab Panduru anticipează o surpriză în Superligă: ”Dacă vor câștiga următoarele trei etape, discutăm altfel”

16 septembrie 2025
echinoctiul de toamna 2025 de cand incep zilele sa fie mai scurte decat noptile ce se schimba dupa fenomenul astronomic 68c905384b15e

Echinocțiul de toamnă 2025: Începerea zilelor mai scurte decât nopțile și schimbările ulterioare fenomenului astronomic.

16 septembrie 2025 282
moartea lui charlie kirk a divizat si mai mult america mii de persoane vanate pentru comentariile online 68c9052ae4e0c

Moartea lui Charlie Kirk a divizat și mai mult America: Mii de persoane, urmărite pentru comentariile online

16 septembrie 2025 2
news alert ce surpriza marius sumudica e dorit de o echipa din superliga 68c9017b37f16

NEWS ALERT: Marius Șumudică e dorit de o echipă din Superligă

16 septembrie 2025 4
polonia sustine impunerea unei zone de no fly deasupra ucrainei romania nu nicusor dan pentru moment mai degraba nu 68c8fe25e30e4

Polonia susține impunerea unei zone de no-fly deasupra Ucrainei, România nu; Nicușor Dan: „Pentru moment, mai degrabă, nu”

16 septembrie 2025 191
video in tara noastra suntem striviti marturia unei profesoare care a ales sa plece in scotia dupa 12 ani de catedra in romania 68c8faf9d9e4d

„În țara noastră suntem striviți”. Mărturia unei profesoare care a ales să plece în Scoția după 12 ani de predare în România

16 septembrie 2025 346

Te-ar putea interesa și...

serghei lavrov acuza tarile occidentale ca impiedica negocierile de pace intre rusia si ucraina cauta un pretext 68ab080307cb5
Actual

Serghei Lavrov acuză țările occidentale că obstrucționează negocierile de pace între Rusia și Ucraina: „Caută un pretext”

24 august 2025 30
nu mai putin 11 aeroporturi germane vor fi paralizate luni de greva destinatiile care vor fi date peste cap 67cc7c83cecb1
Extern

Luni, 11 aeroporturi germane vor fi paralizate de grevă. Destinațiile afectate.

8 martie 2025 297
video sua deschid o baza antiaeriana in polonia ca parte a unui sistem mai amplu cum a reactionat kremlinul 6734aca183c7b
Extern

SUA deschid o bază antiaeriană în Polonia, parte a unui sistem mai amplu. Reacția Kremlinului.

13 noiembrie 2024 375
o pisica a supravietuit dupa ce a cazut de la 115 metri insa stapanii ei au murit era doar putin intepenita 6814bc1971637
Extern

O pisică a supraviețuit căderii de la 115 metri, în timp ce stăpânii ei au decedat. „Era doar puţin înţepenită”

3 mai 2025 291
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?