Centura Zalău: Probleme cu lucrările și plățile
Asociația Pro Infrastructură a făcut o declarație pe Facebook, afirmând că firma chineză Sinohydro se confruntă cu dificultăți în realizarea mini-varianta de ocolire a Zalăului, proiect care ar fi trebuit să dureze doar doi ani, dar care s-a întins pe aproape patru ani și jumătate. Aceștia subliniază că, deși stadiul fizic al lucrărilor este de aproximativ 90%, plățile efectuate se ridică doar la 60% din sumă.
Contractul pentru proiect a fost semnat pe 31 iulie 2020, cu un ordin de începere emis pe 25 septembrie 2020, care prevedea șase luni de proiectare și 24 de luni de execuție. În acte, lucrările au fost demarate pe 14 aprilie 2021, iar finalizarea era așteptată în aprilie 2023 pentru un traseu de doar 5,53 kilometri.
Reprezentanții asociației au remarcat că mobilizarea pe șantier a fost „mai mult decât rușinoasă”, menționând că lipsesc elemente esențiale precum giratoriul din capătul estic, stratul final de asfalt și rigolele. De asemenea, specialiștii au criticat CNAIR pentru întârzierea în a lua decizii referitoare la asfaltul de uzură de pe poduri, comparând situația cu o speță similară pe Autostrada A7 Ploiești-Focșani, unde s-au putut face progrese rapide din cauza presiunii electorale.
În concluzie, Asociația Pro Infrastructură a declarat că, cu puțină voință, proiectul ar putea fi finalizat într-o lună, dar nu ar fi surprinși dacă lucrările se vor întinde până în 2026, evidențiind astfel o „rușine internațională româno-chineză” în gestionarea acestui proiect.