Proiectul Bulevardului Madrid continuă cu fonduri locale
Primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat că a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru Bulevardul Madrid. Oyl Company Holding AG SRL din Călărași, una dintre cele mai cunoscute firme de construcții, a câștigat contractul în valoare de 43.760.042,48 lei, fără TVA.
Deși Ministerul Dezvoltării a emis o circulară ce anunța sistarea proiectelor care nu au un stadiu avansat de execuție din cauza lipsei fondurilor, primarul a asigurat că proiectul va continua cu finanțare din bugetul local. Contractul, semnat pe 17 noiembrie 2025, prevede elaborarea documentației tehnico-economice și execuția lucrărilor pentru construcția Bulevardului Madrid, care va conecta zona cartierului Tomis Plus cu arterele principale din apropiere.
Primarul Chițac a subliniat că, deși statul nu va mai aloca fonduri pentru finalizarea proiectului, acesta va continua datorită resurselor locale. „Am semnat contractul de proiectare și execuție pentru Bulevardul Madrid. De anul viitor, nu va mai fi finanțat de stat, dar noi vom asigura banii necesari din bugetul local,” a declarat edilul.
Investiția va fi susținută printr-o nouă taxă de dezvoltare pe care administrația locală o va implementa în anul 2026. „Banii îi folosim pentru dezvoltare, iar aceasta înseamnă infrastructură, esențială pentru descongestionarea traficului pe intrarea în Constanța,” a adăugat primarul Chițac.
Continuarea Proiectului Bulevardului Madrid
Proiectul Bulevardului Madrid, finanțat din bugetul local, avansează cu sprijinul unei companii renumite care a câștigat contractul în valoare de peste 43 de milioane de lei. Această lucrare majoră va conecta strada Amsterdam cu bulevardul Aurel Vlaicu, intersectându-se în sensul giratoriu Vivo Nord.
Detalii despre Proiect
Bulevardul Madrid va avea o lungime totală de 2.730 de metri și va dispune de patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens. Lățimea totală a bulevardului va fi de 21,5 metri, incluzând 14 metri pentru carosabil și 3,75 metri pentru trotuarele laterale. Aceste trotuare vor oferi o parte pietonală, spații verzi și piste pentru biciclete, fiecare cu un sens de circulație dedicat.
Facilități și Beneficii
În cadrul acestui proiect, sunt prevăzute șase stații de autobuz pe fiecare sens de circulație, amplasate în alveole dotate cu cabine, bănci, panouri informative și coșuri de gunoi. Noua arteră va contribui semnificativ la decongestionarea traficului pe bulevardul Tomis (DN2A) și va crea noi oportunități de dezvoltare în zonă. De asemenea, se va dezvolta infrastructura pentru circulația bicicletelor, se va îmbunătăți calitatea transportului public și se vor implementa măsuri de siguranță pentru conducătorii auto, pietoni și bicicliști.