Consiliul Concurenței analizează problemele fermierilor români în comercializarea cărnii de porc
Consiliul Concurenței a anunțat că a început un studiu pentru a identifica obstacolele care împiedică fermierii români să-și vândă carnea de porc în magazine. Această inițiativă a fost motivată de creșterea importurilor de carne de porc și de scăderea exporturilor, conform declarațiilor președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
„Analizăm întregul lanț – de la fermă, la abator, procesare și până la retail – pentru a stabili ce măsuri pot stimula diversitatea produselor la raft și, implicit, prețuri mai accesibile pentru consumatori”, a precizat acesta.
Autoritatea a solicitat informații de la companiile din domeniu și instituțiile publice, deschizând în același timp un apel public pentru toți producătorii de carne și produse din carne de porc. În cazul identificării unor blocaje sau infracțiuni, acestea vor fi sancționate.
„Autoritatea invită producătorii de carne de porc și produse din carne de porc, în special pe micii fermieri, să transmită date și informații relevante la adresa [email protected]”, se menționează în comunicatul Consiliului Concurenței.
Conform datelor Institutului Național de Statistică, un român consumă, în medie, peste un kilogram și jumătate de carne de porc pe lună, iar prețurile acesteia au crescut cu 4,44% de la Crăciunul trecut.