Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Un nou studiu indică numărul optim de căni de cafea pe zi pentru protejarea sănătății mintale, iar depășirea acestei limite crește riscul de afecțiuni.
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Actual > Un nou studiu indică numărul optim de căni de cafea pe zi pentru protejarea sănătății mintale, iar depășirea acestei limite crește riscul de afecțiuni.
Actual

Un nou studiu indică numărul optim de căni de cafea pe zi pentru protejarea sănătății mintale, iar depășirea acestei limite crește riscul de afecțiuni.

Data: 20 aprilie 2026 - 06:40
Petrache Poenaru 44
Distribuie
un nou studiu arata cate cani de cafea pe zi pot proteja sanatatea mintala peste aceasta limita riscul de afectiuni creste 69e5adaad9e35

Sursa foto: Google Images

Consumul moderat de cafea și sănătatea mintală

Un nou studiu sugerează că consumul moderat de cafea poate avea un efect protector asupra sănătății mintale. Conform cercetării publicate în Journal of Affective Disorders, persoanele care consumă zilnic două până la trei căni de cafea au un risc mai scăzut de a dezvolta tulburări psihice.

Riscurile consumului excesiv de cafea

Studiul arată că, în contrast, consumul ridicat, de cinci sau mai multe căni pe zi, este asociat cu un risc crescut de probleme de sănătate mintală. Analizând datele a peste 460.000 de participanți din UK Biobank, cercetătorii au investigat legătura dintre consumul de cafea și apariția diferitelor tulburări psihice pe o perioadă mediană de 13,4 ani.

Tiparul în formă de „J”

Rezultatele studiului au evidențiat un tipar în formă de „J”, sugerând că atât consumul foarte redus, cât și cel excesiv de cafea nu oferă aceleași beneficii ca un consum moderat. Astfel, persoanele cu un consum echilibrat de cafea au înregistrat un risc mai scăzut de tulburări psihice comparativ cu cei care consumă prea puțină sau prea multă cafea.

Importanța consumului de cafea pentru sănătatea mintală

Autorii studiului au observat că asocierea dintre consumul de cafea și tulburările de dispoziție este mai pronunțată în rândul bărbaților. De asemenea, efectele antiinflamatorii ale unor substanțe precum cofeina ar putea explica, cel puțin parțial, riscul mai scăzut de tulburări mintale observat la consumatorii moderati. Cofeina activează receptorii A1R, asociați cu efecte antidepresive, și inhibă receptorii A2AR, implicați în disfuncțiile neuronale induse de stres.

Aceste descoperiri subliniază importanța unei diete echilibrate în prevenirea și gestionarea problemelor de sănătate mintală, într-un context în care tulburările psihice afectează peste un miliard de oameni la nivel global.

Etichete:cafeamintalasanatatestudiu
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent un medicament dezvoltat pentru cancer ar putea deveni contraceptiv masculin control precis si reversibil al fertilitatii 69e5a647c761b Un medicament dezvoltat pentru cancer ar putea fi utilizat ca contraceptiv masculin: „Control precis și reversibil al fertilității”
Articolul următor 69e5b518b3a55 Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 380
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 36
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 212
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 190
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 267

Te-ar putea interesa și...

peste 100 de persoane arestate in abu dhabi pentru raspandirea de informatii inselatoare despre razboiul din orientul mijlociu 69bd4d926e804
Actual

Peste 100 de persoane arestate în Abu Dhabi pentru răspândirea de informații înșelătoare despre războiul din Orientul Mijlociu

20 martie 2026 78
romania a inaungurat 140 de kilometri de autostrada in 2024 un sfert din drumurile tarii sunt inca acoperite cu piatra si pamant ins 6809fb8fd1b4c
Actual

România a inaugurat 140 de kilometri de autostradă în 2024, iar un sfert din drumurile țării sunt încă acoperite cu piatră și pământ (INS)

24 aprilie 2025 401
noi semnale pozitive din austria privind aderarea romaniei la schengen dupa reuniunea de la budapesta cand va fi votul decisiv 6740c27a7e086
Actual

Semnale optimiste din Austria referitoare la aderarea României la Schengen, în urma întâlnirii de la Budapesta. Când va avea loc votul decisiv.

22 noiembrie 2024 317
cine ar putea fi noul presedinte al psd dupa demisie marcel ciolacu vrea unul din liderii apropiati de el in fruntea partidului 682c351f33e7c
Actual

Cine ar putea fi noul președinte al PSD: Marcel Ciolacu își dorește un lider apropiat în fruntea partidului după demisie.

20 mai 2025 83
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?