Hot News
Ilie Bolojan, mesaj de la Bruxelles după întâlnirea cu comisarul pentru Economie: Vom continua să implementăm reforme
Ghinea explică atacurile PSD la ministra Mediului: „A schimbat niște oameni, PSD a infestat instituțiile. Coaliția se deplasează șontâc-șontâc”
Polonia nu cunoaște numărul de drone rusești care au pătruns în spațiul său aerian. Măsurile anunțate de Donald Tusk.
OFICIAL: Fost jucător FSCB, semnătură cu CSA Steaua! Gigi Becali a investit două milioane de euro pentru transferul său.
Ministrul Educaţiei, după amenințările cu „masacru”: Atitudinea pe care trebuie să o avem este una de îngrijorare sănătoasă, nu de panică
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Extern > „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Extern

„Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.

Data: 26 decembrie 2024 - 07:12
Petrache Poenaru 338
Distribuie
nasul vehiculelor electrice explica strategia de succes a chinei si greseala pe care o fac producatorii occidentali 676ce4f594952

Sursa foto: Google Images

„`html

Strategia de succes a Chinei în domeniul vehiculelor electrice

Andy Palmer, cunoscut ca „nașul vehiculelor electrice”, a oferit un avertisment producătorilor de automobile care consideră că tranziția către vehiculele electrice poate fi amânată în favoarea hibrizilor. Într-un interviu acordat Business Insider, Palmer a menționat că această alegere reprezintă o „treabă prostească” și că riscă să lase companiile occidentale în urmă în fața competitorilor chinezi.

Critica hibrizilor

Palmer, fost CEO al Aston Martin și director de operațiuni la Nissan, a fost un susținător al vehiculului complet electric, având un rol esențial în dezvoltarea Nissan Leaf, prima mașină electrică de masă. El a subliniat că hibrizii sunt o soluție temporară și că amânarea tranziției la vehiculele electrice va face companiile occidentale mai necompetitive. „Hibrizii sunt un drum către iad. Cu cât stai mai mult pe acea tranziție, cu atât mai greu ajungi în noua lume”, a afirmat el.

Ascensiunea brandurilor chinezești

Industria auto a fost profund influențată de ascensiunea brandurilor chinezești precum BYD, care au reușit să cucerească piața locală cu vehicule electrice și hibride de înaltă tehnologie, la prețuri accesibile. Palmer a remarcat că „mașinile chinezești oferă un raport calitate-preț remarcabil” și a evidențiat avansul tehnologic al acestora, în special în ceea ce privește bateriile și software-ul.

Strategia industrială a Chinei

Potrivit lui Palmer, succesul industriei vehiculelor electrice din China se bazează pe o strategie industrială de lungă durată, guvernul chinez investind cel puțin 230 de miliarde de dolari în subvenții pentru producătorii de vehicule electrice din 2009. Această abordare agresivă a permis Chinei să devină un lider pe piața vehiculelor electrice.

„`

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

Expertul Palmer subliniază importanța unei strategii industriale solide, afirmând că în ultimele 14 ani, atât SUA, cât și Europa nu au avut o astfel de abordare. Aceasta a permis producătorilor chinezi să își dezvolte rapid capacitățile și să devină lideri pe piața vehiculelor electrice.

Palmer a criticat măsurile protecționiste adoptate de Occident, precum impunerea de tarife, subliniind că aceste acțiuni nu fac decât să „lenevească” industria auto locală și să amplifice decalajul față de competiția chineză. El a sugerat că producătorii auto occidentali ar trebui să se pregătească pentru o concurență acerbă, în special în Europa, unde companii precum BYD și Xpeng își extind ambițiile.

Provocările întâmpinate de producătorii auto japonezi

În contextul creșterii accelerate a gigantilor chinezi în sectorul vehiculelor electrice, Palmer a evidențiat dificultățile întâmpinate de companii japoneze precum Nissan, Toyota și Honda. Acestea se confruntă cu scăderi ale vânzărilor și profitabilității în China, iar Nissan a anunțat concedieri masive de personal.

Palmer a criticat decizia Toyota de a se concentra pe hibrizi, considerând că aceasta a expus industria japoneză într-o poziție vulnerabilă pe piața chineză, care se îndreaptă rapid spre electrificare.

Factorii ce influențează adoptarea vehiculelor electrice

Un alt aspect important discutat de Palmer este reticența consumatorilor de a adopta vehiculele electrice, principala barieră fiind prețul ridicat. El sugerează că pentru a stimula vânzările, prețurile vehiculelor electrice trebuie să se alinieze celor ale vehiculelor cu motoare cu ardere internă.

Palmer a propus, de asemenea, necesitatea dezvoltării unor modele mai accesibile, cu baterii mai mici și autonomie redusă, precum și a unor rețele de încărcare mai extinse, pentru a diminua anxietatea legată de autonomia vehiculelor electrice. Acesta consideră că Occidentul ar trebui să învețe din abordarea Chinei în dezvoltarea unei strategii industriale eficiente.

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

China a devenit lider mondial în producția de baterii, un sector esențial pentru industria vehiculelor electrice. Expertul în domeniu, Palmer, a subliniat că, pentru ca producătorii occidentali să recupereze terenul pierdut, ar trebui să adopte strategii similare cu cele ale Chinei. „Dacă Occidentul dorește să-i ajungă din urmă, aș susține copierea chinezilor”, a declarat el.

Palmer a evidențiat că, în prezent, tot lanțul de aprovizionare este dominat de China, adăugând că, chiar și atunci când companiile occidentale își construiesc propriile celule de baterie, acestea depind de mineralele provenite din China. Această situație evidențiază vulnerabilitățile și provocările cu care se confruntă producătorii din Occident în încercarea de a concura în acest domeniu.

Greșelile producătorilor occidentali

Concluzia lui Palmer este că, fără o reformă semnificativă în abordările lor, companiile occidentale riscă să rămână în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice.

Etichete:autoelectricehibridmasinipiata
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent fost lider psd proces pentru indemnizatie la constanta iata ce se intampla cu dosarul 676cdea354b3f Fost lider PSD, proces pentru indemnizație la Constanța. Detalii despre stadiul dosarului
Articolul următor pret fabulos pentru un apartament de patru camere din cartierul coiciu scos la licitatie intr un dosar de executare silita 676ce5c8d7e57 Preț fabulos pentru un apartament cu patru camere din cartierul Coiciu scos la licitație într-un dosar de executare silită.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
ilie bolojan mesaj de la bruxelles dupa intalnirea cu comisarul pentru economie vom continua sa lucram la reforme 68d134c0da8f7

Ilie Bolojan, mesaj de la Bruxelles după întâlnirea cu comisarul pentru Economie: Vom continua să implementăm reforme

22 septembrie 2025 248
ghinea explica atacurile psd la ministra mediului a schimbat niste oameni psd a infestat institutiile coalitia merge sontac sontac 68d134c12211b

Ghinea explică atacurile PSD la ministra Mediului: „A schimbat niște oameni, PSD a infestat instituțiile. Coaliția se deplasează șontâc-șontâc”

22 septembrie 2025 273
polonia nu stie cate drone rusesti au intrat in spatiul sau aerian masurile anuntate de donald tusk 68d134b75d37d

Polonia nu cunoaște numărul de drone rusești care au pătruns în spațiul său aerian. Măsurile anunțate de Donald Tusk.

22 septembrie 2025 328
oficial ex fscb a semnat cu csa steaua gigi becali platea doua milioane de euro pentru el 68d1346d51c00

OFICIAL: Fost jucător FSCB, semnătură cu CSA Steaua! Gigi Becali a investit două milioane de euro pentru transferul său.

22 septembrie 2025 2
video ministrul educatiei dupa amenintarile cu masacru atitudinea pe care trebuie s o avem e una de ingrijorare sanatoasa nu de panica 68d131514c4ed

Ministrul Educaţiei, după amenințările cu „masacru”: Atitudinea pe care trebuie să o avem este una de îngrijorare sănătoasă, nu de panică

22 septembrie 2025 3
germania anunta conditiile in care va recunoaste oficial statul palestina 68d1314f34cc4

Germania anunță condițiile pentru recunoașterea oficială a statului Palestina

22 septembrie 2025 211

Te-ar putea interesa și...

tragedie in macedonia de nord fotbalistul andrej lazarov a murit in timp ce incerca sa ajute alte persoane sa iasa din clubul pulse 67d86f8d2832f
Extern

Tragedie în Macedonia de Nord. Fotbalistul Andrej Lazarov a decedat în timp ce încerca să salveze alte persoane din clubul Pulse.

17 martie 2025 241
galerie foto daca nu avem imigranti nu avem niciun loc de munca aici afaceri inchise in sua pentru a protesta impotriva politicii lui trump 67a217cd4fddd
Extern

„Dacă nu avem imigranți, nu avem niciun loc de muncă aici”. Afaceri închise în SUA pentru a protesta împotriva politicii lui Trump.

5 februarie 2025 210
armata britanica va trimite hackerii pe urma lui putin tastatura a devenit o arma de razboi 683939a6b1c6f
Extern

Armata britanică va trimite hackerii pe urmele lui Putin. „Tastatura a devenit o armă de război”

30 mai 2025 294
viceprim ministrul ucrainei responsabilitatea rusiei pentru crimele de razboi nu este negociabila rusia trebuie sa plateasca 6798fcc7e67fa
Extern

Viceprim-ministrul Ucrainei: „Responsabilitatea Rusiei pentru crimele de război nu este negociabilă. Rusia trebuie să suporte consecințele”

29 ianuarie 2025 192
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?