Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Constatările celui mai mare studiu realizat până în prezent despre legătura dintre dietă și cancer
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Showbiz > Constatările celui mai mare studiu realizat până în prezent despre legătura dintre dietă și cancer
Showbiz

Constatările celui mai mare studiu realizat până în prezent despre legătura dintre dietă și cancer

Data: 13 ianuarie 2025 - 08:17
Petrache Poenaru 419
Distribuie
ce a constatat cel mai mare studiu realizat pana in prezent cu privire la legatura dintre dieta si cancer 6784a1949df5b

Sursa foto: Google Images

Cercetătorii de la Universitatea Oxford din Marea Britanie au realizat cel mai mare studiu privind legătura dintre dietă și cancerul colorectal, descoperind că un aport crescut de calciu și lactate poate reduce riscul de cancer intestinal cu aproape 20%. Studiul a analizat 97 de factori dietetici și impactul acestora asupra riscului de cancer colorectal, pe un eșantion de peste 542.000 de femei, pe parcursul a 16 ani.

Rezultatele studiului au arătat că o creștere de 300 mg a aportului zilnic de calciu este asociată cu o scădere de 17% a riscului de cancer colorectal. Alimentele bogate în calciu, cum ar fi laptele și iaurtul, au fost corelate cu un risc mai scăzut de diagnosticare a cancerului intestinal. Studiul sugerează că efectul benefic al calciului se manifestă atât din surse lactate, cât și din alimente non-lactate.

În plus, cercetarea a confirmat datele anterioare care indică faptul că consumul regulat de carne roșie și carne procesată crește riscul de cancer colorectal, un consum de peste 30g pe zi având ca rezultat o creștere a riscului cu 8%.

Specialiștii subliniază că peste jumătate din cazurile de cancer intestinal pot fi prevenite, iar consumul de carne procesată și obezitatea sunt factori semnificativi în acest context. Efectul protector al calciului este explicat prin capacitatea sa de a se lega de acizii biliari și de acizii grași liberi din intestin, reducând astfel efectele oncologice.

În concluzie, acest studiu amplu evidențiază importanța unei diete bogate în calciu și lactate în prevenirea cancerului colorectal, oferind o bază solidă pentru recomandările nutriționale viitoare.

Un nou studiu amplu a adus la lumină informații esențiale despre legătura dintre dietă și riscul de cancer colorectal. Iată principalele constatări ale cercetării:

Constatări principale

1. Alimentele și băuturile bogate în calciu, precum laptele și iaurtul, au fost asociate cu un risc mai scăzut de cancer colorectal.

2. Studiul a evidențiat că efectul calciului este similar atât din sursele lactate, cât și din cele non-lactee, sugerând că acesta ar putea fi un factor cheie în reducerea riscului de cancer.

3. Există o legătură clară între consumul de alcool și creșterea riscului de cancer colorectal. De exemplu, o creștere cu 20 g de alcool pe zi (echivalentul unui pahar mare de vin) a fost asociată cu o creștere de 15% a riscului de cancer intestinal.

4. Consumul de carne roșie și carne procesată este, de asemenea, legat de un risc crescut de cancer colorectal; o creștere de 30 g pe zi a fost asociată cu o creștere de 8% a riscului.

Importanța studiului

Dr. Keren Papier, epidemiolog și specialist în nutriție la Universitatea Oxford, a subliniat importanța acestui studiu, afirmând că acesta este cel mai cuprinzător cercetare efectuată vreodată asupra relației dintre dietă și cancerul intestinal. Ea a adăugat că sunt necesare cercetări suplimentare pentru a înțelege impactul potențial al creșterii aportului de calciu în rândul diferitelor populații.

Sophia Lowes, manager principal pentru informații medicale la Cancer Research UK, a menționat că cancerul intestinal este unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer în Regatul Unit, subliniind astfel importanța cunoașterii modalităților de prevenire a acestei boli.

Etichete:cancerdietăsanatoasastudiuukviata
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent exclusiv barna tanczos noul ministru al finantelor vrem sa promovam mai mult imprumuturile directe de la populatie sa reducem presiunea pentru finantari de pe extern in 2024 statul a imprumutat d 6784a186a7267 Barna Tanczos, noul ministru al Finanțelor: Vrem să promovăm mai mult împrumuturile directe de la populație, să reducem presiunea pentru finanțări externe. În 2024, statul a împrumutat de la populație o sumă record.
Articolul următor exclusiv barna tanczos noul ministru al finantelor anunta vama posibil comasata cu anaf iau in calcul mai multe reorganizari 6784a198ba83a Barna Tanczos, noul ministru al Finanțelor, anunță: Vama – posibil comasată cu ANAF. Se iau în calcul mai multe reorganizări.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 374
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 34
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 210
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 188
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 264

Te-ar putea interesa și...

raspunsul lui puya pentru cei care spun ca x factor e o emisiune fake trebuie sa facem anumite alegeri exclusiv 6810e2ac504f3
Showbiz

Răspunsul lui Puya pentru cei care afirmă că X Factor este o emisiune falsă: „Trebuie să facem anumite alegeri”

29 aprilie 2025 317
cum se simte viorel lis dupa ce a fost externat din spital oana lis dezvaluiri cu lacrimi in ochi despre perioada prin care trece 67694376a5a07
Showbiz

Cum se simte Viorel Lis după externarea din spital. Oana Lis, dezvăluiri emoționante despre perioada dificilă prin care trece

23 decembrie 2024 300
adrian mutu transformare radicala a slabit 11 kilograme fara dieta m am obisnuit acum sa mananc asa 69ef2e0513c94
Showbiz

Adrian Mutu, transformare radicală: a slăbit 11 kilograme fără dietă și a dezvăluit: „M-am obișnuit acum să mănânc așa”

27 aprilie 2026 293
motivul pentru care monica anghel nu i da bani fiului in varsta de 16 ani mi se pare o strategie foarte sanatoasa 69c532a6becd5
Showbiz

Motivul pentru care Monica Anghel nu îi oferă bani fiului său de 16 ani: „Mi se pare o strategie foarte sănătoasă”

26 martie 2026 334
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?