CFR Călători va opera 12 trenuri electrice noi
CFR Călători va primi 12 trenuri electrice noi, care vor circula pe patru rute de serviciu public: București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați și Iași – Cluj Napoca. Aceste trenuri fac parte dintr-un contract cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și vor contribui la îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar din România.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat că din cele 37 de rame electrice contractate cu Alstom, 12 unități vor fi livrate CFR Călători, având ca destinație patru rute importante între București, Suceava, Iași și Galați. Aceste rame electrice vor efectua anual 11.680 de rute (dus-întors), totalizând 4.585.532,89 tren-km.
Contractul are o valabilitate de maximum 38 de luni și vizează serviciile publice de transport feroviar, având un impact semnificativ asupra rutei magistrale electrificate din nord-estul, centrul și sud-estul țării, îmbunătățind astfel conexiunile între municipiile București Nord, Iași, Cluj Napoca, Galați, Brăila, Ploiești, Bacău, Buzău, Suceava și Focșani.
Aceste dezvoltări sunt parte dintr-o inițiativă mai amplă, care include fonduri europene nerambursabile, având scopul de a moderniza și eficientiza transportul feroviar de călători din România.
CFR Călători va introduce 12 trenuri electrice noi
CFR Călători va începe operarea a 12 trenuri electrice noi, într-un demers menit să îmbunătățească serviciile de transport feroviar din România. Aceste trenuri vor fi utilizate în cadrul primului contract de servicii publice de transport feroviar atribuit prin procedură competitivă, conform hotărârii guvernamentale nr. 1.328/2023.
Trenurile electrice vor circula pe rute magistrale electrificate, contribuind la eficientizarea transportului feroviar și la îmbunătățirea calității serviciilor pentru pasageri. Implementarea acestor trenuri este un pas important în direcția dezvoltării unei piețe concurențiale în domeniul transportului feroviar de călători.
Începând cu 24 decembrie 2023, toate contractele de servicii publice pentru transportul feroviar de călători din Uniunea Europeană vor fi atribuite prin proceduri competitive, conform Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007. Această schimbare va permite o monitorizare mai eficientă a costurilor și va asigura sustenabilitatea financiară a serviciilor de transport public.