Hot News
O zonă din Constanța nu are apă caldă
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026
Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore
5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Cât de sănătoase sunt sucurile naturale. Medic: „Acest studiu trage un semnal de alarmă”
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Actual > Cât de sănătoase sunt sucurile naturale. Medic: „Acest studiu trage un semnal de alarmă”
Actual

Cât de sănătoase sunt sucurile naturale. Medic: „Acest studiu trage un semnal de alarmă”

Data: 9 februarie 2025 - 16:40
Petrache Poenaru 309
Distribuie
cat de sanatoase sunt de fapt sucurile naturale medic acest studiu trage un semnal de alarma 67a8bd60387bc

Sursa foto: Google Images

Cât de sănătoase sunt, de fapt, sucurile naturale

Dieta bazată pe sucuri naturale din fructe și legume ar putea să nu fie atât de benefică pe cât se crede. Un studiu recent realizat de Universitatea Northwestern, citat de News.ro, a arătat că sucurile naturale ar putea avea efecte negative asupra sănătății. Conform cercetărilor, dietele care includ sucuri naturale, dar nu și fibre, pot crește bacteriile din gură și intestin asociate cu inflamația.

Impactul sucurilor naturale asupra microbiomului

Studiul, publicat în revista Nutrients, a demonstrat că o dietă exclusiv pe bază de sucuri timp de doar trei zile poate provoca modificări ale bacteriilor intestinale și orale, legate de inflamație și declin cognitiv. Cercetătorii au studiat trei grupuri de adulți sănătoși: un grup a consumat doar sucuri, altul a consumat sucuri și alimente integrale, iar un al treilea a mâncat doar alimente integrale vegetale. Grupul care a consumat doar sucuri a prezentat cea mai semnificativă creștere a bacteriilor asociate cu inflamația.

Un semnal de alarmă de la specialiști

Dr. Melinda Ring, autor principal al studiului și director al Centrului Osher pentru Sănătate Integrativă de la Universitatea Northwestern, a subliniat: „Acest studiu trage un semnal de alarmă că ne-ar putea afecta foarte rapid sănătatea”. Aceasta a explicat că consumul de sucuri naturale cu puține fibre poate duce la dezechilibre ale microbiomului, având consecințe negative pe termen lung, cum ar fi inflamația și probleme de sănătate intestinală.

Importanța fibrelor în dietă

Sucurile naturale elimină o mare parte din fibrele esențiale care hrănesc bacteriile benefice ce produc compuși antiinflamatori. Fără aceste fibre, bacteriile dăunătoare se pot înmulți, iar conținutul ridicat de zahăr din sucuri contribuie și mai mult la dezechilibrul microbiomului intestinal. Studiul sugerează că aportul insuficient de fibre poate afecta metabolismul, imunitatea și chiar sănătatea mintală.

Concluzie

Aceste constatări subliniază importanța alegerilor alimentare și impactul rapid pe care acestea îl pot avea asupra sănătății noastre. Este esențial să fim conștienți de efectele pe care le pot avea dietele bazate pe sucuri naturale și să ne asigurăm că includem suficiente fibre în alimentația noastră.

Cât de sănătoase sunt, de fapt, sucurile naturale

Recent, un studiu a tras un semnal de alarmă referitor la impactul sucurilor naturale asupra sănătății, subliniind importanța compoziției nutriționale a acestora, în special a nivelurilor de zahăr și carbohidrați. Dr. Ring a declarat că microbiomul oral poate fi un indicator rapid al efectelor dietelor asupra sănătății.

Maria Luisa Savo Sardaro, primul autor al studiului și cercetător la Universitatea Northwestern, a evidențiat că sucurile naturale, consumate adesea de copii ca înlocuitori de fructe, pot influența dinamica microbilor din intestin și din cavitatea bucală. Aceasta a subliniat necesitatea unor cercetări suplimentare pentru a înțelege cum aceste diete afectează microbiomul.

Studiul a evidențiat, de asemenea, importanța fibrelor în alimentație, aducând în discuție modul în care aceste componente ar trebui să fie integrate în recomandările pentru un regim alimentar sănătos. Dr. Ring a sugerat ca, pentru cei care preferă sucurile naturale, utilizarea unui blender pentru a păstra fibrele intacte sau combinarea sucurilor cu alimente integrale ar putea ajuta la menținerea unui microbiom sănătos.

Etichete:naturalesanatatestudiusucuri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent cum a reusit o maimuta sa provoace o pana generalizata de curent in sri lanka 67a8bd59df03c Cum a reușit o maimuță să provoace o pană de curent în Sri Lanka
Articolul următor povestea de viata emotionanta a cezarei concurenta care urca in aceasta seara pe scena x factor reactia lui puya fetele mele n ar fi niciodata pregatite pentru asta 67a8bfb419c00 Povestea de viață emoționantă a Cezarei, concurenta care urcă în această seară pe scena X Factor, și reacția lui Puya: „Fetele mele n-ar fi niciodată pregătite pentru asta!”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
o zona din constanta a ramas fara apa calda 6a0ddcc02b420

O zonă din Constanța nu are apă caldă

20 mai 2026 374
6a0ddcbc333ef

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 34
apicultorii avertizeaza vremea si lipsa florilor reduc productia de miere in 2026 6a0ddc71269b7

Avertismentul apicultorilor: vremea și lipsa florilor vor diminua producția de miere în 2026

20 mai 2026 265
iranienii anunta ca 26 de nave au traversat stramtoarea ormuz in 24 de ore 6a0ddc5420627

Iranienii anunță că 26 de nave au trecut prin Strâmtoarea Ormuz în 24 de ore

20 mai 2026 210
5 stiri by libertatea monden a sabotat sau nu republica moldova romania la eurovision 2026 care a fost marii absenti de la nunta andreei balan cu victor cornea 6a0ddbd054f5d

5 Știri by Libertatea – Monden: A sabotat sau nu Republica Moldova România la Eurovision 2026? Care au fost marii absenți de la nunta Andreei Bălan cu Victor Cornea?

20 mai 2026 188
6a0dd92c859ab

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

20 mai 2026 264

Te-ar putea interesa și...

video imaginile dezastrului din constanta dupa ploile torentiale apa de jumatate de metru pe strazi masini blocate 68e0dc880bb6e
Actual

Imaginile dezastrului din Constanța, după ploile torențiale: apă de jumătate de metru pe străzi, mașini blocate

4 octombrie 2025 348
video ilie bolojan se vede astazi cu sindicalistii intalnirea vine dupa proteste zilnice ale bugetarilor nemultumiti de taierea sporurilor 68662f47a29a2
Actual

Ilie Bolojan se întâlnește astăzi cu sindicaliștii, după protestele zilnice ale bugetarilor nemulțumiți de tăierea sporurilor.

3 iulie 2025 98
video masini cu nas rosu coarne si luminite amenzi de 1 300 lei pentru decoratiunile care pun soferii in pericol 675eaa10d0841
Actual

Mașini cu nas roșu, coarne și luminițe. Amenzi de 1.300 lei pentru decorațiunile care pun șoferii în pericol.

15 decembrie 2024 361
video un sofer de ridesharing a provocat un accident cu alte doua masini in timp ce ii facea avansuri clientei sale barbatul a fost retinut 68a9ab10ba142
Actual

Un șofer de ridesharing a provocat un accident cu alte două mașini în timp ce îi făcea avansuri clientei sale, iar bărbatul a fost reținut.

23 august 2025 106
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?