Semnarea contractului pentru tunelul de autostradă din România
Contractul pentru ultimul sector neînceput al Autostrăzii Transilvania (A3) a fost semnat, marcând un pas decisiv după mai mult de 20 de ani. Această realizare are o valoare record de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), fiind cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România până în prezent.
Autoritățile au anunțat că contractul a fost atribuit unei asocieri de constructori turci. Tronsonul de autostradă, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, are o lungime totală de 41 km și va include Tunelul Meseș, care, cu o lungime de 2,89 km, va deveni cel mai lung tunel rutier construit în România.
Finanțat prin Programul Transport 2021-2027, proiectul prevede finalizarea tronsonului în termen de 78 de luni, din care 18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție. Pe acest traseu vor fi construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Construcția tronsonului Poarta Sălajului-Nușfalău va oferi o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României, contribuind semnificativ la dezvoltarea infrastructurii rutiere a țării.
Semnarea contractului pentru tunelul de autostradă
Recent, a fost semnat contractul pentru construirea celui mai lung și mai scump tunel de autostradă din România. Acesta marchează un pas decisiv în dezvoltarea infrastructurii rutiere a țării, având în vedere că așteptările pentru acest proiect se întind pe o perioadă de peste 20 de ani.
Tunelul va face parte dintr-un sistem complex ce include viaducte, poduri și pasaje, totalizând o lungime de aproximativ 13 km. Această realizare promite să îmbunătățească semnificativ conectivitatea și accesibilitatea în regiune.