Scădere a accidentelor rutiere în Constanța
Numărul accidentelor rutiere a înregistrat o scădere în municipiul Constanța și în județ în anul 2024 comparativ cu 2023. Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2024, au fost raportate 483 de accidente rutiere soldate cu victime, cu 25 de incidente mai puține față de anul precedent, când au fost înregistrate 508 accidente.
În județul Constanța, au fost înregistrate 1.139 de accidente rutiere soldate cu victime în aceeași perioadă, în scădere cu 17 accidente comparativ cu 2023, când s-au raportat 1.156 de accidente. Principalele cauze pentru aceste accidente includ traversarea neregulamentară a pietonilor, neacordarea de prioritate vehiculelor și nerespectarea distanței între autovehicule.
Context european și provocări
Pe de altă parte, la nivel european, România și Bulgaria continuă să se confrunte cu rate ridicate ale mortalității în accidente rutiere. Conform datelor din 2023, Bulgaria și România au avut cele mai mari rate ale mortalității, cu 82, respectiv 81 de decese la un milion de locuitori, în timp ce media Uniunii Europene a fost de 46 de decese la un milion de locuitori.
Deși numărul de accidente rutiere a scăzut în România, provocările rămân semnificative, iar eforturile de îmbunătățire a siguranței rutiere continuă să fie o prioritate. Comisia Europeană a stabilit un obiectiv ambițios de reducere cu 50% a deceselor cauzate de accidente rutiere până în 2030, cu scopul final de a atinge zero decese până în 2050.
Mai puține accidente rutiere în Constanța
Recent, s-a observat o scădere a numărului de accidente rutiere în Constanța, ceea ce sugerează o îmbunătățire a siguranței pe drumurile din această regiune. Această tendință pozitivă este un semn că măsurile implementate pentru creșterea siguranței rutiere încep să aducă rezultate.
România și Bulgaria în context european
Cu toate acestea, la nivel european, România și Bulgaria continuă să se confrunte cu provocări semnificative în ceea ce privește rata accidentelor rutiere. Comparativ cu alte țări europene, cele două state nu se află într-o poziție favorabilă, ceea ce subliniază necesitatea unor strategii mai eficiente pentru reducerea accidentelor.