Accidentul aviatic de la Toronto: supraviețuirea celor 80 de pasageri
Accidentul aviatic a avut loc luni, când avionul Bombardier CRJ900 al companiei Delta, care opera zborul 4819 de la Minneapolis la Toronto, s-a răsturnat imediat după aterizare. Deși incidentul a lăsat aeronava cu aripa ruptă și cu carlinga întoarsă cu roțile în sus, toți cei 80 de pasageri au supraviețuit.
Un expert în aviație a explicat că supraviețuirea pasagerilor se datorează designului și ingineriei aeronavei, rezultatul anilor de cercetări în domeniul siguranței aviatice. Michael McCormick, profesor asociat la Embry-Riddle Aeronautical University, a declarat: „A fost absolut fenomenal să poți vedea o aeronavă răsturnată și oamenii să iasă din ea. Acesta este designul. Asta e inginerie.”
Un aspect important al designului aeronavei este modul în care este plasat combustibilul. În trecut, rezervoarele de combustibil erau amplasate sub cabină, dar acum sunt localizate în aripi, minimizând riscurile în caz de accident. Aripa dreaptă a avionului Bombardier CRJ900 s-a rupt în timpul impactului, dar a avut un rol protector, menținând focul departe de cabină.
Joe Jacobsen, inginer aerospațial, a subliniat importanța proiectării aeronavelor pentru a separa combustibilul de compartimentul pasagerilor. „Vrem să putem separa combustibilul de compartimentul pasagerilor și să ne asigurăm că fuselajul se poate opri într-o poziție stabilă,” a spus el.
În plus, scaunele aeronavei sunt concepute pentru a face față forțelor extreme, având o capacitate de rezistență de 16G, ceea ce contribuie la siguranța pasagerilor în caz de accidente.
În concluzie, accidentul aviatic de la Toronto este un exemplu elocvent al eficienței designului inteligent al aeronavelor moderne, care a permis supraviețuirea tuturor pasagerilor implicați, demonstrând progresele semnificative în domeniul siguranței aviatice.
Accidentul aviatic de la Toronto: designul inteligent al aeronavei Bombardier CRJ900
Recentul accident aviatic de la Toronto a evidențiat importanța designului aeronavei Bombardier CRJ900, care a contribuit la salvarea celor 80 de pasageri. McCormick a subliniat că scaunele aeronavei sunt concepute nu doar pentru confort, ci mai ales pentru durabilitate în cazul unui accident. „Nu doriți ca scaunul să se dezmembreze sau să se desprindă în cazul unui accident aviatic”, a adăugat el.
Un element esențial al siguranței în timpul zborului sunt centurile de siguranță. Hassan Shahidi, președintele Flight Safety Foundation, a afirmat că, fără centurile de siguranță, pasagerii ar fi fost expuși unor răni mult mai grave. Aceasta a fost o componentă crucială în protejarea pasagerilor în momentul incidentului.
Peter Goelz, analist de aviație, a menționat că aeronavele comerciale moderne sunt dotate cu scaune care sunt blocate pe șine, capabile să reziste la un impact de până la 16 G. „Dacă sunteți legat corect, veți supraviețui impactului și veți avea o șansă de a scăpa”, a explicat el, subliniind progresele în domeniul materialelor ignifuge care îmbunătățesc și mai mult șansele de supraviețuire.
Deși ingineria aeronavei a fost crucială, McCormick a subliniat și importanța echipajului de cabină. „Nu puteți acorda suficient credit echipajului pentru evacuarea în siguranță a acelui avion”, a afirmat el. Însoțitorii de bord, care au fost instruiți pentru diverse scenarii de urgență, au reușit să evacueze întregul avion în mai puțin de 90 de secunde, chiar și în condiții dificile.
Sara Nelson, președintele internațional al Association of Flight Attendants-CWA, a evidențiat că, deși echipajul nu a mai avut experiența unui zbor răsturnat, antrenamentele lor au fost esențiale în gestionarea situației. „Au fost eroi”, a spus ea, subliniind profesionalismul și responsabilitatea echipajului în asigurarea siguranței pasagerilor.
Acest incident servește ca un memento al importanței designului aeronavelor moderne și a pregătirii riguroase a echipajului, ambele contribuind semnificativ la salvarea vieților omenești în caz de accidente.