Acord de mediu pentru 1.500 km de șosele și căi ferate
Peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au obținut acordul de mediu în 2024, urmând a fi construiți în anii următori. Conform datelor Direcției Controlul Poluării și Reglementări din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), un alt lot de aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră și feroviară se află în prezent în evaluarea impactului asupra mediului.
Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM, a declarat: „Peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au primit acord de mediu, în 2024, urmând să fie construite în anii următori. Alți aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură se află în procedură de evaluare a impactului asupra mediului.”
În anul precedent, au fost derulate 18 proiecte de infrastructură rutieră și șapte de cale ferată, conform raportului anual al Serviciului Autorizări și Evaluare Impact al ANPM. De asemenea, s-a observat o creștere a numărului de proiecte de infrastructură, ceea ce se reflectă în îmbunătățirea circulației pe șosele și căi ferate. Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și căi ferate au trecut prin evaluare, dintre care 60% au fost finalizate cu acorduri de mediu.
În ceea ce privește infrastructura rutieră, au fost deja finalizate acordurile de mediu pentru aproape 760 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, iar pentru proiectele de infrastructură feroviară, totalul depășește 740 de kilometri.
„Munca Direcțiilor Controlul Poluării și Reglementări este esențială în evaluarea impactului asupra mediului pentru proiectele de anvergură, implicând analize tehnice detaliate și dezbateri publice,” a adăugat Păștinaru.
Acord de mediu pentru infrastructură rutieră și feroviară
În cadrul unui proiect ambițios de dezvoltare a infrastructurii în România, sunt planificate construcția a peste 1.500 km de șosele și căi ferate. Acest demers include 18 proiecte de infrastructură rutieră, dintre care multe au obținut deja acorduri de mediu finalizate.
Proiecte de infrastructură rutieră
Printre proiectele importante se numără:
- „Autostrada de centură București, km 0+000 – km 100+900” – finalizată (100,9 km);
- „Drum expres Bacău – Piatra Neamț” – finalizată (51 km);
- „Autostrada Sibiu – Pitești” – revizuire finalizată (122,110 km);
- „Drum expres Brăila – Galați” – finalizată (10,768 km);
- „Drum expres Focșani-Brăila” – finalizată (73,524 km);
- „Autostrada Baia Mare-Suceava, lot II Bistrița-Vatra Dornei” – în procedură (62,137 km);
- „Autostrada București – Alexandria” – în procedură (77,02 km);
- „Autostrada Brașov- Oradea, sector Ogra- Borș” – revizuire finalizată (255,39 km);
- „Modernizare DN 71 Bâldana” – finalizată (44,130 km);
- „Drum expres București – Târgoviște” – în procedură (62,21 km);
- „Drum expres DN 7C – Transfăgărășan” – în procedură (26,8 km);
- „Autostrada Lugoj – Deva” – revizuire finalizată (139,132 km);
- „Drum expres Găești – Ploiești” – în procedură (81,576 km);
- „Autostrada Filiași – Drobeta Turnu Severin” – în procedură (82,658 km);
- „TransRegio Braila-Slobozia-Drajna-A2 și Chiciu-Drajna” – în procedură (170,9 km);
- „Autostrada Buzău-Focșani” – revizuire finalizată (82,44 km);
- „Autostrada Focșani- Bacău” – în procedură (95,902 km);
<li„Drum expres Buzău – Brăila” – în procedură (112,440 km);
Proiecte de infrastructură feroviară
De asemenea, au fost inițiate 7 proiecte de infrastructură feroviară, inclusiv:
- „Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman” – finalizată (147,7 km);
- „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani” – finalizată (142,39 km);
- „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord-Timișoara Nord” – finalizată (117,977 km);
- „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova” – în curs de finalizare.
Aceste proiecte sunt esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport din România, facilitând astfel mobilitatea și dezvoltarea economică a regiunilor afectate.
Acord de mediu pentru construcția de șosele și căi ferate
Recent, au fost emise acorduri de mediu pentru mai multe proiecte de modernizare și construcție a căilor ferate în România, totalizând peste 1.500 km. Printre acestea se numără:
- Proiectul „Roșiori Nord – Craiova” – finalizat, cu o lungime de 203,7 km.
- Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca” – în procedură, având o lungime de 106,35 km.
- Proiectul „RK linia CF și aparate de cale, Linia 702 Fir II, Buzău – Făurei” – în procedură, pe o distanță de 38,60 km.
- Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria” – finalizat, parte din coridorul IV Pan-European, tronsonul Brașov – Sighișoara, cu o lungime de 130,279 km.
Aceste proiecte sunt esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport din România și pentru facilitarea circulației eficiente a trenurilor, contribuind astfel la dezvoltarea economică a regiunilor afectate.