Prăbușirea acțiunilor Wizz Air pe bursă din cauza scăderii profiturilor
Acțiunile Wizz Air au suferit o prăbușire de 28% pe bursă, în urma unei scăderi semnificative a profitului net, care a scăzut cu 41,5% față de anul precedent. Această situație a fost generată, deși prețurile la combustibil se află la cele mai scăzute niveluri din ultimii ani.
Potrivit datelor financiare pentru exercițiul încheiat la 31 martie, profitul net al companiei a fost de 213,9 milioane de euro, afectat de creșterea costurilor și de imobilizarea a 42 de aeronave din cauza problemelor la motor. Wizz Air a explicat aceste rezultate prin nevoia de a închiria aeronave pentru a completa golurile din flotă, ceea ce a dus la o creștere de aproape 16% a cheltuielilor pentru întreținere, materiale și reparații.
Deși cifra profitului a depășit așteptările pieței, datorită unui credit fiscal record de 194,2 milioane de euro, profitul înainte de impozitare pentru exercițiul financiar a fost de doar 19,7 milioane de euro, ceea ce reprezintă o scădere de 94,2% față de anul precedent.
Wizz Air a transportat un număr record de 63,4 milioane de pasageri în ultimele douăsprezece luni, dar problemele cu motoarele Pratt & Whitney, folosite pe aeronavele Airbus A320neo și A321neo, au afectat planurile de creștere ale companiei.
Acțiunile Wizz Air în scădere după reducerea profitului
Acțiunile companiei aeriene Wizz Air au înregistrat o prăbușire semnificativă pe bursă, în contextul în care profitul a scăzut drastic cu 41%. Aceasta a fost una dintre cele mai afectate companii din Europa, iar perspectivele pentru perioada 2025-2026 nu par să fie optimiste, având în vedere că 34 de aeronave sunt imobilizate la sol până la sfârșitul lunii septembrie.
József Váradi, CEO-ul Wizz Air, a declarat că firma a operat în „circumstanțe unice”, menționând că problemele apărute la motoare au avut un impact semnificativ asupra costurilor de operare. În plus, compania a negociat un nou pachet de compensații cu Pratt & Whitney pentru a acoperi costurile suportate din cauza aeronavelor imobilizate.
Până în vara anului 2024, Wizz Air a primit deja o compensație pentru lipsa avioanelor, deși valoarea acesteia nu a fost divulgată. Váradi estimează că vor urma încă doi sau trei ani de perturbări, dar se așteaptă ca majoritatea avioanelor să fie operaționale până în 2027, marcat ca punct de cotitură pentru companie.
Analiștii de la Goodbody prognozează un profit net de aproximativ 200 de milioane pentru anul financiar 2026, o scădere semnificativă față de estimările anterioare de 415 milioane, cu un consens de 335 de milioane care urmează să fie redus cu 30%-35% conform previziunilor actuale.