ADN de rață găsit în motoarele avionului Jeju Air prăbușit
Un raport preliminar prezentat luni a dezvăluit că ambele motoare ale avionului Jeju Air, care s-a prăbușit luna trecută, conțineau ADN de rață. Aceasta este o descoperire semnificativă în contextul investigării unuia dintre cele mai grave accidente aeriene din Coreea de Sud, conform Reuters.
Raportul, care are o lungime de șase pagini, indică faptul că ADN-ul provine de la rațe Baikal, o specie de rață migratoare care se deplasează spre Coreea de Sud în stoluri mari în timpul iernii. Cu toate acestea, documentul nu oferă concluzii clare cu privire la cauzele accidentului, inclusiv de ce avionul a aterizat fără ca trenul de aterizare să fie deschis.
Accidentul a avut loc pe 29 decembrie, când avionul, care efectua o cursă din Bangkok, a depășit pista aeroportului Muan în timpul unei aterizări de urgență, izbindu-se de un zid. Din cei 181 de pasageri și membri ai echipajului, doar două persoane au supraviețuit.
Raportul subliniază că, după impact, a avut loc un incendiu și o explozie parțială, iar ambele motoare au fost îngropate în movila de pământ. În cadrul anchetei, autoritățile vor demonta motoarele și vor examina în detaliu componentele, datele de zbor și posibilele dovezi de coliziune cu păsările.
În plus, s-a menționat că piloții au observat un stol de păsări în apropierea aterizării, iar aeronava a emis un mesaj de alertă privind un impact cu o pasăre în timpul manevrei de întoarcere. Aceste informații sunt esențiale pentru a înțelege circumstanțele care au dus la tragedie.
ADN de rață descoperit în motoarele avionului Jeju Air prăbușit
Un raport recent a dezvăluit că ADN-ul de rață a fost identificat în ambele motoare ale avionului Jeju Air care s-a prăbușit. Acest incident a avut loc în momentul în care avionul zbura la o altitudine de 498 de picioare (152 de metri) și cu o viteză de 161 de noduri (298 km/h), la aproximativ 1,1 mile marine de pistă.
Înregistratoarele de zbor (CVR și FDR) au încetat să funcționeze simultan înainte ca piloții să declare urgența, conform detaliilor incluse în raport. Comisia de investigare a accidentelor aviatice din Coreea de Sud a împărtășit findings-urile cu Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI) și cu alte state implicate în producția avionului și a motoarelor.
OACI a subliniat importanța elaborării unui raport preliminar în termen de 30 de zile de la accident și a încurajat publicarea unui raport final în decurs de 12 luni.