Cărturești Plănuiește Să Deschidă Noi Librării în România
Lanțul de librării Cărturești, condus de Nicoleta Dumitru și Șerban Radu, intenționează să deschidă între 4 și 5 librării noi în următorul an. Adrian Păun, Head of Marketing al Cărturești, a declarat că ultima librărie a fost inaugurată recent la Iași, iar următoarea va fi deschisă la Cluj.
Păun a subliniat importanța existenței librăriilor pentru promovarea lecturii, afirmând: „E esențial pentru lectură să existe librării și de asta continuăm să investim în deschiderea de noi librării. Încercăm să fim peste tot.” El a menționat că, în comparație cu acum 25 de ani, când a fost deschisă prima librărie Cărturești, lucrurile au evoluat considerabil, cu librării care acum au suprafețe de peste 1.000 de metri pătrați.
Adrian Păun a adăugat că Cărturești își propune să se extindă și în orașe mai mici, unde există un interes crescut pentru carte, deși acestea nu sunt neapărat centre economice importante. „Chiar încercăm să fim peste tot, în măsura în care reușim,” a mai menționat el.
Compania a raportat o cifră de afaceri de aproape 370 de milioane de lei în 2023, cu 25% mai mult decât în anul precedent, dar Păun a subliniat că profiturile din domeniul librăriilor sunt de obicei mici, în jur de 1% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, Cărturești reinvestește constant profitul pentru a susține expansiunea și îmbunătățirea serviciilor, inclusiv a magazinului online care oferă circa 600.000 de produse.
Expansiunea Cărturești: Planuri pentru noi librării în România
Adrian Păun, Head of Marketing la Cărturești, a anunțat intenția de a deschide între 4 și 5 librării noi în următorul an, cu scopul de a extinde rețeaua și în orașe mai mici. Această decizie vine în contextul în care compania își dorește să ofere acces la cărți și resurse culturale unui public mai larg.
Păun a subliniat că nu există o formă semnificativă de canibalizare între librăriile fizice și cele online, afirmând că ambele forme se adresează unor segmente diferite de consumatori. „Online-ul este un mediu care crește și cred că se adresează unui public diferit, unor oameni cu nevoi diferite. Ele co-există”, a explicat el.
În plus, el a subliniat importanța librăriei online, mai ales în orașele din România care nu dispun de o librărie fizică. Aceasta permite accesul la o gamă variată de produse, complementând oferta librăriilor tradiționale.