Impactul tarifelor impuse de SUA asupra industriei auto din România
Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor Auto din România (ACAROM), a explicat că, deși România nu are activități comerciale directe cu Statele Unite, tarifele majorate pentru vehiculele și piesele auto importate din Uniunea Europeană vor influența indirect industria auto din țara noastră. Aceste tarife, impuse de fostul președinte Donald Trump, afectează companiile auto din UE și SUA, iar România, deși nu exportă autoturisme către SUA, poate resimți efectele prin lanțul de furnizori.
„România nu exportă către SUA autoturisme fabricate în România, nici prin export direct, nici prin export intermediar”, a declarat Adrian Sandu. El a subliniat că se exportă anumite componente, fie direct către fabricile de asamblare din SUA, fie indirect, prin țări precum Germania, Franța sau Italia. Aceste componente devin ansambluri și sunt exportate ulterior în SUA sau sunt asamblate pe vehicule destinate pieței americane.
Deși România nu este expusă direct la noile tarife, efectele indirecte ale acestora sunt evidente. „Impunerea unor taxe vamale la importul de vehicule din UE în SUA va reduce atractivitatea acestor vehicule prin creșterea prețurilor, ceea ce va duce la o scădere a volumului de vehicule importate în SUA din UE”, a explicat Sandu. Această situație poate determina o scădere a producției de vehicule în UE, având un impact negativ asupra întregului lanț de furnizori, inclusiv asupra producției de componente în România.
Impactul tarifelor impuse de SUA asupra industriei auto din România
Adrian Sandu, secretarul general al ACAROM, a discutat despre efectele pe care tarifele impuse de SUA le vor avea asupra industriei auto din România. El a subliniat că atât companiile din Uniunea Europeană, cât și cele din SUA vor resimți aceste decizii. Această situație ridică îngrijorări pentru viitorul sectorului auto, având în vedere interconexiunile economice dintre regiunile afectate.