Deschiderea completă a podului de la Brăila după doi ani de așteptare
După o perioadă de doi ani, cinci reasfaltări și o decizie finală în instanță, podul suspendat de la Brăila este în sfârșit complet funcțional, inclusiv drumurile de legătură. Această deschidere a fost așteptată cu nerăbdare de localnici și turiști, care acum pot circula direct fără a mai ocoli 30 de kilometri.
În urma întârzierilor, constructorul a fost obligat prin instanță să plătească peste 80 de milioane de lei. Localnicii se arată mulțumiți de noua situație, afirmând că acum pot ajunge mai repede la destinații precum Delta Dunării sau Marea Neagră, evitând trecerea prin orașul Brăila.
„Am așteptat doi ani ca să trecem. Am scăpat de Măcin, de Smârdan, acum o să mergem direct,” a declarat un șofer, exprimându-și bucuria pentru accesibilitatea sporită. De asemenea, drumul care leagă podul de localitatea Jijila scurtează semnificativ traseul către Tulcea.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a confirmat recepția întregului proiect, care include atât podul, cât și cei 19 kilometri ai drumului de legătură. De asemenea, s-a deschis și un nou pasaj peste calea ferată Galați-Brăila, facilitate ce îmbunătățește și mai mult legăturile rutiere în zonă.
Podul de la Brăila, construit cu fonduri europene, este cel mai mare pod suspendat din România și al treilea ca dimensiune din Europa, având o valoare totală de jumătate de miliard de euro.