ANAF începe controale pe rețelele sociale pentru mașini de lux și evenimente nedeclarate
Șeful ANAF, Adrian Nica, a anunțat că instituția a demarat o campanie extinsă de controale destinate proprietarilor de mașini de lux și patronilor de saloane de evenimente care pretind că nu au avut activitate, deși organizează nunți și botezuri. Inspectorii ANAF vor verifica postările de pe rețelele sociale pentru a identifica imagini de la petreceri nedeclarate.
„Am luat fiecare județ în parte și am stabilit un număr egal de contribuabili care vor fi verificați. Consecințele sunt prevăzute în lege: punem sechestru pe bunuri acolo unde identificăm fapte de evaziune fiscală”, a explicat Nica.
În plus, ANAF va analiza datele obținute de la direcțiile locale de taxe și impozite pentru autoturismele de mare valoare înmatriculate în România, comparând averea proprietarilor cu veniturile declarate. Verificările se desfășoară la nivel național, iar primele rezultate vor fi prezentate în perioada următoare.
Inspectorii ANAF au descoperit discrepanțe între activitatea declarată de saloanele de evenimente și realitatea din teren, solicitând imagini de pe camerele de supraveghere pentru a confirma aceste declarații. „Am întâlnit cazuri în care patronii au declarat că nu au avut activitate, dar în imaginile de pe camerele de supraveghere sau în pozele de pe rețelele sociale se vede clar că s-au organizat evenimente”, a adăugat șeful ANAF.
Aceste verificări fac parte dintr-un plan mai amplu al instituției de reducere a evaziunii fiscale și de creștere a transparenței în relația dintre stat și mediul de afaceri.