Tesla, printre puținii câștigători ai tarifelor impuse de Trump
Tarifele de 25% la importurile de mașini, planificate de Donald Trump, vor avea un impact semnificativ asupra producătorilor de automobile din întreaga lume, dar Tesla, compania lui Elon Musk, se dovedește a fi printre cei mai puțin afectați. Conform analizei Bloomberg, Tesla beneficiază de faptul că toate vehiculele pe care le vinde în SUA sunt fabricate în propriile sale uzine din California și Texas, ceea ce îi reduce expunerea la noile taxe.
Analistul CFRA Research, Garrett Nelson, a subliniat că Tesla este „cel mai puțin expusă” noilor tarife datorită operațiunilor sale de producție interne. Într-o postare pe X, Tesla a subliniat succesul său, afirmând că modelele sale sunt „cele mai fabricate mașini americane”.
În contrast, alți producători, cum ar fi Hyundai Motor Co. din Coreea de Sud, Volkswagen AG din Germania și General Motors Co. din SUA, se confruntă cu costuri mult mai mari din cauza dependenței lor de importuri. De exemplu, Hyundai, care a importat peste un milion de vehicule în SUA anul trecut, ar putea plăti anual până la 7 miliarde de dolari în taxe, conform estimărilor analistului Hyuk Jin Yoon.
Începând cu săptămâna viitoare, noile tarife se vor aplica tuturor vehiculelor de pasageri și camioanelor ușoare importate, precum și pieselor esențiale, ceea ce va afecta negativ consumatorii prin creșterea prețurilor și reducerea opțiunilor disponibile. Sam Fiorani, vicepreședinte pentru prognoza auto globală la AutoForecast Solutions, a declarat că „există foarte puțini câștigători” în această situație, iar consumatorii vor resimți cel mai mult efectele negative.
Tesla, mai puțin afectată de tarifele de 25% impuse de Donald Trump
Analizând impactul tarifelor de 25% asupra industriei auto, compania Tesla, fondată de Elon Musk, se află printre cele mai puțin afectate. Aceasta se datorează în principal structurii sale de aprovizionare, în care între 60% și 75% din componentele utilizate sunt fabricate în Statele Unite, în funcție de model. Majoritatea pieselor rămase sunt provenite din Mexic, ceea ce poate atenua efectul tarifelor.
Elon Musk a recunoscut că, deși Tesla nu va scăpa complet de impactul acestor tarife, efectul asupra companiei va fi semnificativ. Într-o postare pe platforma X, el a afirmat că tarifele vor influența prețurile pieselor auto importate, fără a oferi detalii precise asupra impactului financiar.
Impactul asupra altor producători auto
În contrast, alți mari producători auto, cum ar fi Toyota și Nissan, se confruntă cu un impact major. Toyota, de exemplu, ar putea vedea o scădere de 6% a profitului operațional estimat pentru anul fiscal 2026. Nissan este cel mai afectat, cu o posibilă reducere de 56% a profitului operațional. Subaru, de asemenea, analizează măsuri pentru a minimiza impactul tarifelor, cu o estimare de scădere de 23% a profitului operațional.
Producătorii din Detroit, precum GM și Ford, nu au fost cruțați de aceste măsuri. GM, care importă anumite modele din Mexic și Canada, se așteaptă la un impact semnificativ asupra vânzărilor. În mod similar, Ford produce vehicule în Mexic, ceea ce îl face vulnerabil la aceste tarife.
Concluzie
În concluzie, în timp ce Tesla pare să fie mai bine poziționată pentru a face față tarifelor impuse de Donald Trump, alți producători auto, în special cei care depind în mare măsură de importuri, se confruntă cu provocări semnificative. Impactul acestor măsuri asupra pieței auto va continua să fie monitorizat îndeaproape.