Tunelul de pe Autostrada Sibiu-Pitești aproape de finalizare
Tunelul de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (Tigveni-Curtea de Argeș) se apropie de finalizare, conform anunțului ministrului Transporturilor. Grupul austriac PORR este pe cale de a străpunge tunelul Daniela, parte din această autostradă importantă.
Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești are o lungime de 9,86 km, având termen contractual de finalizare în anul 2027. Cu toate acestea, oficialii estimează că lucrările ar putea fi finalizate mai devreme, având în vedere ritmul actual de lucru, care se desfășoară 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.
După finalizarea lucrărilor, tunelul rutier va purta denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”. Pentru montarea grinzilor de 70 de tone, la înălțimi de până la 30 de metri, constructorul utilizează o macara șenilată grea.
Contractul pentru realizarea acestei secțiuni, în valoare de 1,67 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul de Transporturi și trebuie finalizat cel târziu în anul 2027.
Proiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești: Tunelul Momaia Aproape Finalizat
Autostrada Sibiu-Pitești continuă să evolueze, cu un accent deosebit pe tunelul Momaia, care are o lungime de 1,3 km și este format din două galerii. Până în prezent, lucrările de forare au avansat, atingând 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2.
Antreprenorul responsabil de acest proiect este PORR Construct SRL, iar contractul a fost semnat în noiembrie 2021. Proiectul prevede o durată totală de 60 de luni, din care 16 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 44 de luni pentru execuție. Valoarea contractului se ridică la 1,678 miliarde de lei, fără TVA. În prezent, stadiul lucrărilor este de aproximativ 30%.
Se estimează că circulația pe această autostradă ar putea fi deschisă în decembrie 2026, cu câteva luni înainte de termenul contractual stabilit pentru martie 2027, conform anunțurilor făcute de Asociația Pro Infrastructură.
Având în vedere amploarea lucrărilor, există o cerere mare de forță de muncă în zonă. Directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM), Cosmin Roșu, a subliniat dificultățile întâmpinate de constructor în găsirea unor șoferi și mecanici de întreținere, ceea ce a dus la considerarea opțiunii de a aduce personal din țări extracomunitare.
Primul tunel al autostrăzii Sibiu-Pitești aproape de finalizare
Autostrada Sibiu-Pitești se apropie de un moment important, cu primul tunel aflat aproape de finalizare. Acest proiect de infrastructură este esențial pentru conectivitatea regiunii și va contribui semnificativ la dezvoltarea economică.
Cu toate acestea, există provocări legate de forța de muncă pe șantier. Conform declarațiilor lui Cosmin Roșu, în comunele de pe traseul autostrăzii nu se găsesc suficiente persoane apte de muncă pentru a susține lucrările. Aceasta ridică întrebări cu privire la resursele umane necesare pentru finalizarea proiectului.