Autostrăzi și drumuri expres în fiecare județ al României până în 2031
În anul 2031, fiecare județ din România va beneficia de o autostradă sau un drum expres, sub condiția menținerii ritmului actual de execuție și a finanțărilor corespunzătoare, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, la un eveniment de specialitate.
Obiectivul pentru 2025 este de a da în trafic 250 de kilometri de autostradă și drum expres, ceea ce va permite depășirea pragului de 1.500 de kilometri de autostradă disponibile pentru circulație. Scrioșteanu a menționat că, după ce anul trecut s-a înregistrat un record de 200 de kilometri finalizați, ținta pentru acest an este de 250 de kilometri.
„Dacă menținem acest ritm, România va ajunge să aibă în execuție 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres, asigurând astfel o infrastructură adecvată pentru fiecare județ,” a explicat el. De asemenea, secretarul de stat a subliniat că Autostrada Moldovei, cu 320 de kilometri construiți în aproape 3 ani, este cea mai rapid construită autostradă din sud-estul Europei.
Realizarea acestui proiect a fost posibilă datorită demarării procedurilor de proiectare din 2020, în contextul favorable oferit de PNRR, care a permis accelerarea lucrărilor.
Anunț important privind infrastructura rutieră din România
Într-o declarație recentă, Ionel Scrioșteanu a anunțat că fiecare județ din România va beneficia de o autostradă sau drum expres, subliniind angajamentul autorităților pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere. Până la sfârșitul anului, Bacăul va fi conectat prin autostradă la Craiova, iar tronsonul de la Focșani la Bacău, care măsoară 66 km, va fi finalizat în același interval de timp.
Scrioșteanu a menționat că, de la Bacău la Craiova, se va realiza cel mai lung tronson de autostradă funcțional din România, acoperind o distanță de 575 km. De asemenea, a fost subliniată importanța mobilizării echipelor de lucru pentru a asigura finalizarea lucrărilor în termenul stabilit.
„Anul acesta va fi anul Micii Uniri în România la nivel de infrastructură rutieră, deoarece regiunile Oltenia, Moldova, Dobrogea și Muntenia vor fi unite prin autostrăzi sau drumuri expres,” a declarat Ionel Scrioșteanu. De asemenea, el a menționat că firma specializată în construcția de viaducte, Spedition UMB, este capabilă să finalizeze lucrările de la Bacău la Pașcani, estimând că acestea vor fi terminate în primăvara anului viitor.
Aceste măsuri sunt parte a unui plan mai amplu de modernizare a infrastructurii rutiere din România, iar autoritățile sunt hotărâte să continue investițiile pentru a asigura o rețea rutieră eficientă și modernă în întreaga țară.