Aproape jumătate dintre elevii de gimnaziu din România abandonează școala
Un studiu realizat de World Vision România relevă faptul că aproape 50% dintre elevii de gimnaziu nu intenționează să continue cu studiile liceale. Potrivit cercetării, patru din zece elevi aleg să se angajeze, să muncească în familie sau să urmeze cursuri de calificare în loc să se înscrie la liceu.
Concret, 41% dintre copiii de gimnaziu renunță la liceu, iar 19% dintre aceștia, provenind din mediul rural, nu beneficiază de ajutor la teme, majoritatea venind din familii cu un nivel de educație scăzut. Această situație este agravată de timpul pe care liceenii îl petrec pentru a ajunge la școală, mulți dintre ei având un parcurs de mai mult de o oră dus-întors.
De asemenea, 49% dintre părinți își exprimă nemulțumirea față de progresul școlar al copiilor lor. În acest context, World Vision România a inițiat proiectul „Educație pentru Bunăstare”, în cadrul programului „Vreau în clasa a 9-a”, având ca scop reducerea inegalității de șanse pentru elevii din mediul rural și sprijinirea acestora în continuarea studiilor.
Programul include 110 elevi din 90 de comunități rurale, care participă la diverse activități educaționale menite să le dezvolte abilitățile necesare pentru a-și atinge potențialul maxim. Unul dintre participanți, Sebastian, a spus: „Am participat la o activitate de educație financiară care a fost extrem de benefică și utilă. Am discutat despre diferența dintre nevoi și dorințe, ceea ce m-a ajutat să îmi prioritizez cheltuielile.”
Pe lângă activitățile non-formale, programul include sesiuni individuale, ateliere de lucru și grupuri de discuții axate pe sănătatea mentală și dezvoltarea personală. Mihaela Nabăr, Director-Executiv World Vision România, a declarat: „Prin intermediul programului „Vreau în clasa a 9-a”, conturăm un context specific educației non-formale, oferind adolescenților din mediile defavorizate șansa de a-și continua studiile liceale.”