Atac cibernetic masiv asupra companiei aeriene Qantas
Compania aeriană australiană Qantas a intrat în contact cu clienții săi după ce a fost vizată de un atac cibernetic care a expus până la șase milioane de profiluri ale utilizatorilor. Atacul a avut loc pe o platformă terță utilizată de centrul de contact al companiei, care stochează datele personale ale clienților, inclusiv nume, adrese de e-mail, numere de telefon, date de naștere și numere de zbor frecvent.
La 30 iunie, Qantas a detectat o „activitate neobișnuită” pe această platformă. În urma incidentului, compania a luat măsuri imediate, izolând sistemul afectat. Deși Qantas continuă să investigheze amploarea breșei de securitate, se așteaptă ca proporția de date furate să fie „semnificativă”. Compania a confirmat că informațiile sensibile, precum detaliile pașapoartelor, cardurilor de credit și datele financiare nu au fost compromise.
Qantas a notificat Poliția Federală Australiană, precum și Australian Cyber Security Centre și Office of the Australian Information Commissioner. CEO-ul companiei, Vanessa Hudson, și-a cerut scuze clienților și a subliniat că nu va exista niciun impact asupra operațiunilor sau siguranței companiei.
Acest atac cibernetic se alătură unei serii de încălcări ale securității datelor în Australia în acest an, evidențiind o tendință îngrijorătoare în privința vulnerabilității atât a sectorului privat, cât și a celui public la atacurile cibernetice.