Scumpirile reduc vânzările în restaurante
Românii petrec tot mai mult timp acasă din cauza creșterii prețurilor. Trei sferturi dintre aceștia afirmă că au redus semnificativ ieșirile în oraș, iar proprietarii de restaurante sunt îngrijorați de scăderea numărului de clienți și a comenzilor. Un patron de local a observat că unii clienți comandă doar o limonadă, pe care o împărtășesc.
Cât sunt dispuși să cheltuie românii?
În prezent, românii sunt dispuși să cheltuie maxim 150 de lei de persoană pentru o ieșire la restaurant. Trei din zece români ies o dată pe lună sau chiar mai rar din cauza prețurilor ridicate, conform unui studiu recent.
O clientă a menționat că prețurile au crescut cu aproximativ 20% față de acum 3-4 luni, iar ea a început să iasă mai rar, doar de două ori pe lună. O altă tânără a declarat că înainte ieșea mai des, dar acum consideră că mâncarea sănătoasă este acasă. Aceasta cheltuie între 150 și 200 de lei, în funcție de consum.
Atenția la prețuri crește
Aproape jumătate dintre români se uită mai întâi la prețuri atunci când aleg un restaurant, iar calitatea mâncării ocupă locul doi în preferințele lor. Peste jumătate dintre respondenți cheltuie între 70 și 150 de lei pentru o masă în oraș, iar 22% dintre aceștia au un buget maxim de 70 de lei.
Tinerii sunt cei care ies cel mai des la restaurant, dar sunt și cei mai atenți la costuri. În contrast, adulții preferă restaurantele pentru vizite ocazionale. Un proprietar de restaurant a relatat că un cuplu de vârstnici a comandat o limonadă pe care au împărțit-o în două pahare mai mici, evidențiind faptul că veniturile reduse influențează comportamentul consumatorilor.
Aproape jumătate dintre români afirmă că, în cazul în care ar trebui să economisească, prima cheltuială pe care ar tăia-o ar fi mesele în oraș.