Audi unifică echipele de la motoare și șasiu pentru Formula 1
Audi continuă să avanseze în planul său de a intra în Formula 1 cu o echipă proprie prin numirea de noi responsabili și unificarea activităților. După atragerea investitorilor strategici din Qatar și preluarea echipei Sauber, toate operațiunile vor fi coordonate sub o singură conducere.
Mattia Binotto a fost numit lider al echipei Audi de Formula 1, având responsabilitatea atât pentru dezvoltarea unităților de motoare din Germania, cât și pentru centrul tehnic din Anglia, unde se va dezvolta mașina. Binotto, fost director tehnic, va integra și coordona toate activitățile legate de mașină și sistemul de propulsie, cu mai puțin de 10 luni înainte de debutul echipei în competiție.
În plus, Christian Foyer a fost numit COO al Audi Formula Racing GmbH, compania responsabilă de motorul viitoarei mașini. Foyer, un expert cu 18 ani de experiență în F1, îl înlocuiește pe Adam Baker, care a ocupat anterior poziția de CEO al companiei de motoare. Gernot Döllner, președintele Consiliului de Administrație al AUDI AG, a subliniat contribuția lui Baker la strategia de intrare a Audi în Formula 1.
Odată cu unificarea structurilor, poziția de CEO a fost eliminată, iar Stefan Dreyer va continua ca Chief Technology Officer și purtător de cuvânt al consiliului de administrație AFR. De asemenea, Jonathan Wheatley a fost numit director al echipei și purtător de cuvânt al Sauber Motorsport AG, continuând să gestioneze operațiunile de curse ale echipei Audi în competițiile F1.
Această restructurare vine după preluarea mărcii de către Gernot Dollner, care a rezultat în schimbări semnificative în conducerea echipei.
Audi își unifică echipele de motoare și șasiu pentru Formula 1
Audi a decis să reconfigureze structura echipei sale de Formula 1, unificând echipele de motoare și șasiu. În acest context, șeful diviziei de motoare a fost înlocuit, iar Mattia Binotto, venit de la Ferrari, a preluat conducerea generală a echipei. Binotto are o experiență vastă în motorsport, având diverse funcții la Ferrari, inclusiv cea de șef al Scuderia Ferrari.
Intrarea Audi în competiția de Formula 1 este programată pentru sezonul 2026, coincizând cu modificările semnificative ale regulamentelor. Aceste schimbări au fost anunțate de FIA și vizează menținerea spectacolului, păstrând motoarele V6 puternice și introducând motoare electrice care vor putea contribui cu până la 50% din puterea totală. În plus, vor fi utilizate combustibile 100% sintetice, având emisii nete de carbon zero.
Audi și Porsche, două mărci ale grupului Volkswagen, au decis să intre în Formula 1 din motive de marketing, dar doar Audi a reușit să ajungă la un consens cu partenerii de negocieri pentru preluarea unor echipe disponibile. Această decizie reflectă interesul global crescut pentru Formula 1, care a atras în 2021 peste 1,5 miliarde de telespectatori din întreaga lume, având o popularitate în continuă creștere pe piețe-cheie precum China și SUA.