Audi a anunțat finalizarea negocierilor cu Consiliul Întreprinderii pentru restructurarea companiei, un proces care implică concedierea a 7.500 de angajați, în principal din departamentele non-producție. Această decizie este motivată de scăderile masive ale cererii de automobile în Europa și China, precum și de riscurile tarifelor vamale impuse de SUA.
Cea mai importantă măsură adoptată este concedierea angajaților pentru a asigura că fabricile din Germania devin „robuste și flexibile” în tranziția către mobilitatea electrică. CEO-ul Audi, Gernot Döllner, a subliniat că, în aceste vremuri de schimbări profunde, conducerea companiei și Consiliul de Întreprindere colaborează pentru a întări competitivitatea și pregătirea pentru viitor.
Reducerea numărului de locuri de muncă va fi realizată într-un mod „responsabil” și se va desfășura pe o perioadă de patru ani, până în 2029. Audi vizează o creștere semnificativă a productivității, vitezei și flexibilității prin aceste măsuri, care includ și ajustarea plăților angajaților, inclusiv veniturile managerilor și ale membrilor Consiliului de Administrație.
În ciuda acestor concedieri, Audi a anunțat că a prelungit planul de protecție a locurilor de muncă până la 31 decembrie 2033, ceea ce înseamnă că nu vor avea loc restructurări semnificative în producție. Reducerile de costuri generate de restructurare ar putea aduce economii de un miliard de euro, conform reprezentanților companiei.
De asemenea, Audi a anunțat că va investi aproximativ opt miliarde de euro în fabricile din Germania, inclusiv în producția unui nou model electric în segmentul entry-level la Ingolstadt.
Audi a anunțat că va desființa 7.500 de locuri de muncă ca urmare a scăderii vânzărilor, care au ajuns la 1,7 milioane de vehicule, înregistrând o scădere de 12% față de anul anterior. Această reducere a locurilor de muncă este o reacție la declinul vânzărilor pe toate piețele majore, în special în Germania, unde compania a vândut cu 21,3% mai puține mașini.
Declinul vânzărilor a afectat semnificativ strategia de modele și activitățile specifice de marketing ale Audi. Pe lângă scăderile din Germania, piața din China a înregistrat o scădere de 11%, iar în America de Nord scăderea a fost de 13%. Aceste rezultate negative au dus la depășirea Audi de către Tesla în ceea ce privește vânzările totale, compania americană raportând vânzări de 1,78 milioane de vehicule în 2024.
În contextul acestor schimbări, Audi își va concentra eforturile asupra retehnologizării producției, inclusiv prin integrarea inteligenței artificiale, și analizează posibilitatea introducerii unui model suplimentar în viitor.