Autostrada Timișoara – Moravița: Proiect în Avans
Autostrada Timișoara – Moravița, ce va conecta România de Serbia, intră într-o nouă etapă de dezvoltare. Recent, 10 firme și asocieri s-au înscris la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 al acestei șosele de mare viteză, care are o lungime totală de aproximativ 70 de kilometri. Săptămâna trecută, alte 9 firme au depus oferte pentru primul lot, care se întinde pe 35 de kilometri.
Costul total al autostrăzii este estimat la aproape 14 miliarde de lei, ceea ce o va plasa printre cele mai costisitoare autostrăzi din România. Proiectul include construcția a 46 de noi poduri și pasaje, iar exproprierile în zona Timișoarei sunt semnificativ costisitoare.
Evaluarea Ofertei și Termenul de Finalizare
Conform purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, procesul de evaluare va începe cu oferta tehnică a fiecărui ofertant, urmată de evaluarea ofertei financiare. Câștigătorul va fi desemnat în funcție de rezultatele obținute.
Termenul estimat pentru finalizarea proiectării și execuției celor două loturi este de aproximativ 3 ani.
Importanța Strategică a Autostrăzii
Construcția autostrăzii Timișoara – Moravița va facilita o nouă legătură între nordul și sudul Europei, devenind cea mai scurtă rută a culoarului paneuropean Gdansk-Salonic. Acest proiect va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport și va contribui la reducerea timpilor de călătorie pentru șoferi.
În plus, se preconizează că vor fi necesare investiții suplimentare pentru construirea unui nou punct de trecere a frontierei, odată ce șoselele de mare viteză se vor întâlni la graniță, facilitând astfel deschiderea traficului spre Serbia.