Investiții în Autostrăzi cu Fonduri Militare
Mai multe țări membre NATO, inclusiv România, vor implementa un proiect ambițios de construire a autostrăzilor cu banii Armatei. Conform planurilor alianței, toate statele membre ar trebui să fie conectate prin șosele de mare viteză, esențiale pentru mobilizarea rapidă a vehiculelor militare în caz de conflict, conform Digi24.
Bugetul Apărării și Infrastructura Militară
În următorii 10 ani, bugetul Ministerului Apărării Naționale (MApN) ar putea ajunge la 5% din PIB, adică aproximativ 20 de miliarde de euro. Din această sumă, 1,5% va fi destinat infrastructurii militare, care include construirea de autostrăzi esențiale pentru mobilitate.
Traseele Strategice Stabilite de NATO
NATO a trasat mai multe trasee esențiale pentru mobilitatea militară, printre care primul coridor, ce leagă vestul de estul Europei. Acesta pornește din Germania, trece prin Slovacia și Ungaria și ajunge în România prin Arad, continuând în două direcții: una spre Constanța, trecând prin Deva, Sibiu, Brașov, Ploiești și București, iar cealaltă direcție este spre sud, având traseul Timișoara-Drobeta Turnu Severin-Craiova-Calafat.
Dificultăți în Implementare
Există provocări semnificative în realizarea acestor trasee, cum ar fi tronsonul dintre Sibiu și Brașov, care ar putea beneficia de fonduri militare. De asemenea, între Oradea și Arad nu există autostradă, iar întregul coridor depinde de infrastructura din sudul țării.
Condiții pentru Realizarea Proiectelor
Potrivit Digi24, succesul acestor proiecte depinde de două condiții esențiale: Guvernul trebuie să respecte angajamentele asumate la summitul NATO privind creșterea bugetului Apărării, iar anumite drumuri trebuie să fie declarate de importanță militară, ceea ce necesită o ședință CSAT.
Editor: C.A.
 
			 
                                 
                              
		 
		 
		 
		 
		