Constructorul român UMB a înregistrat progrese notabile pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon – Glina) al Autostrăzii A0 Nord, ajungând la un stadiu fizic de 30% în lucrările la podul care traversează lacul Cernica. Această structură, cu o lungime de 1.300 m, este cea mai complexă parte a proiectului, situată într-o arie protejată.
Potrivit lui Cristian Pistol, Directorul General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, dacă ritmul actual de muncă se va menține, există șanse ca întregul lot să fie deschis circulației în toamna acestui an, devansând termenul contractual stabilit pentru primăvara anului 2026. Lucrările de foraj în zona lacului sunt programate să se finalizeze până la sfârșitul lunii martie 2025, conform Acordului de Mediu.
Lotul 4 al A0 Nord este crucial pentru conectarea cu Autostrada București – Constanța (A2), creând un nod rutier strategic care va facilita accesul și va fluidiza traficul între două dintre cele mai importante artere de circulație din țară.