Accident aviatic devastator în Coreea de Sud
Un grav accident aviatic a avut loc duminică în Coreea de Sud, soldându-se cu moartea a 179 de persoane. Un avion de linie, un Boeing 737-800, a aterizat pe burtă și a derapat la capătul pistei pe aeroportul internațional din Muan, situat la 290 de km sud de Seul. Doar doi membri ai echipajului au supraviețuit, fiind internați în spital cu răni severe.
Detalii despre accident
Zborul 7C2216 al companiei Jeju Air, provenind din Bangkok, a încercat să aterizeze la ora locală 9 a.m. (02.00, ora României). O înregistrare video a incidentului, difuzată de postul MBC, arată aeronava aterizând fără trenul de aterizare vizibil, cu fum ieșind din motoare. După impactul cu un zid, avionul a fost cuprins de flăcări.
Reacțiile autorităților
Potrivit șefului pompierilor din Muan, Lee Jung-hyun, „doar partea cozii își mai păstrează forma, restul avionului fiind aproape imposibil de recunoscut”. Identificarea victimelor este extrem de dificilă din cauza stării avansate de distrugere a aeronavei.
Un oficial local al pompierilor a declarat că pasagerii au fost ejectați din avion în momentul impactului, ceea ce le-a redus șansele de supraviețuire. La fața locului, echipele de urgență au intervenit pentru a gestiona situația, iar rudele victimelor așteptau informații despre cei dragi.
„`html
VIDEO Avion cu 181 pasageri, prăbușit – Experții pun la îndoială teoria lovirii unui stol de păsări
Un accident aviatic tragic a dus la pierderea a 179 de vieți, iar experții investighează cauzele prăbușirii, punând la îndoială teoria impactului cu un stol de păsări. Deși autoritățile au sugerat că o astfel de coliziune combinată cu condiții meteorologice nefavorabile ar fi putut cauza accidentul, întrebările persistă.
Informații despre accident
Accidentul a fost cel mai grav din istoria aviației sud-coreene în aproape trei decenii, depășind incidentul tragic din 1997, când un alt avion Korean Air s-a prăbușit în Guam. În prezent, autoritățile au recuperat cele două cutii negre ale avionului, care ar putea oferi informații cruciale despre circumstanțele prăbușirii.
Îndoieli și întrebări
Experții în aviație ridică numeroase întrebări cu privire la viteza avionului în momentul prăbușirii, precum și la starea flapsurilor și a trenului de aterizare. Gregory Alegi, un expert în aviație, a declarat: „Există mult mai multe întrebări decât răspunsuri. De ce mergea avionul atât de repede? De ce nu erau flapsurile deschise? De ce nu era coborât trenul de aterizare?”
În conformitate cu reglementările internaționale, Coreea de Sud va conduce o anchetă civilă asupra accidentului, implicând și National Transportation Safety Board (NTSB) din Statele Unite, țara în care avionul a fost proiectat și construit.
„`
Prăbușirea avionului cu 181 de pasageri: Îndoieli privind teoria lovirii unui stol de păsări
Un avion Boeing 737-800, cu 181 de pasageri la bord, s-a prăbușit recent, iar experții își exprimă îndoiala cu privire la teoria că accidentul ar fi fost cauzat de o coliziune cu un stol de păsări. În urma incidentului, o echipă de anchetatori americani a fost trimisă pentru a asista autoritatea aviatică din Coreea de Sud, iar compania Boeing și Administrația Federală a Aviației sunt implicate în anchetă.
Unul dintre pasageri a transmis un mesaj unei rude în care spunea că o pasăre ar fi rămas blocată în aripă. Ultimul său mesaj a fost: „Ar trebui să-mi spun ultimele cuvinte?” Aceasta informație adaugă un strat de complexitate la analiza cauzelor prăbușirii.
Jeon Je-young, tatăl unei femei aflate la bord, a declarat că avionul părea să fie scăpat de sub control în momentul accidentului. Aceasta sugerează o posibilă problemă tehnică, având în vedere că aeronava nu avea antecedente de accidente și nu prezentase semne timpurii de defecțiune, conform directorului general al Jeju Air, Kim E-bae.
Accidentul a avut loc în condiții meteorologice normale, iar Ministerul Transporturilor a confirmat că avionul a fost fabricat în 2009, având un istoric de siguranță general solid. De asemenea, se știe că cele două motoare CFM56-7B26 au fost fabricate de CFM International, un joint venture între GE Aerospace și Safran din Franța.
Acesta a fost primul zbor fatal pentru Jeju Air, o companie aeriană low-cost înființată în 2005. Incidentul a ridicat întrebări cu privire la siguranța avioanelor Boeing și a generat o serie de supoziții și contradicții în rândul experților.
„`html
Accidentul Avionului cu 181 Pasageri: Teorii și Contradicții
În urma prăbușirii avionului cu 181 de pasageri, experții și autoritățile au început o investigație amănunțită pentru a determina cauzele incidentului. Ministrul adjunct al transporturilor, Joo Jong-wan, a declarat că lungimea pistei de 2.800 de metri nu a fost un factor determinant în accident, iar pereții de la capete au fost construiți conform standardelor industriale.
Christian Beckert, expert în siguranța zborurilor, a subliniat că imaginile video sugerează că majoritatea sistemelor de frânare ale avionului nu au fost activate, ceea ce a contribuit la o aterizare bruscă. De asemenea, el a menționat că este puțin probabil ca lovirea unui stol de păsări să fi deteriorat trenul de aterizare în timp ce acesta era ridicat.
Experții afirmă că accidentele aeriene sunt adesea cauzate de o combinație de factori, iar reconstituirea secvenței evenimentelor poate dura luni de zile. Geoffrey Thomas, editor Airline News, a subliniat că deși lovirea păsărilor este frecventă, aceasta nu duce de obicei la pierderea avionului.
În plus, Geoffrey Dell, expert în siguranță aeriană, a explicat că, în cazul în care un stol de păsări ar fi fost aspirat în motoare, acest lucru nu ar fi dus imediat la oprirea acestora, oferind piloților timp pentru a reacționa. Această situație complicată a fost agravată de schimbarea direcției de aterizare, care a intervenit târziu, conform declarațiilor oficialilor.
Toate aceste ipoteze și contradicții ridică întrebări importante pentru anchetatori, transformând cazul într-o adevărată ghicitoare.
„`
Prăbușirea avionului cu 181 de pasageri: Îndoieli privind teoria impactului cu păsările
În urma prăbușirii unui avion cu 181 de pasageri, experții aviației contestă veridicitatea teoriei conform căreia accidentul ar fi fost cauzat de lovirea unui stol de păsări. Gregory Alegi, un expert italian în aviație, a declarat că este improbabil ca impactul cu păsările să explice amploarea dezastrului. El a menționat că, deși este posibil ca o pasăre să fi fost lovită, „consecințele sunt mult prea mari pentru ca aceasta să fie cauza directă a accidentului”.
Imaginile de la accidentul recent al unui Boeing 737-800, care se pregătea pentru o aterizare de urgență, arată avionul încercând să aterizeze fără trenul de aterizare extins, înainte de a lovi zidul de protecție al aeroportului Muan din Coreea de Sud.