Banca Transilvania, pe locul 3 în clasamentul global al brandurilor bancare
Banca Transilvania a reușit să ocupe locul 225 la nivel mondial în ceea ce privește valoarea mărcii, aceasta fiind evaluată la 955 milioane dolari, o creștere de 39% față de anul anterior. Aceasta rămâne cel mai valoros brand bancar românesc și se situează pe locul trei în clasamentul global, fiind cel mai puternic brand european, conform raportului Banking 500 realizat de Brand Finance, o companie renumită în domeniul evaluării brandurilor.
Forța brandului se referă la performanța și eficiența acestuia în comparație cu concurenții, fiind distinctă de valoarea efectivă a brandului. Creșterea Băncii Transilvania este atribuită investițiilor strategice și accentului pe transformarea digitală, inclusiv integrarea inteligenței artificiale. Începând cu 2025, Banca Transilvania va fi prima bancă din România care va utiliza AI în comunicarea și procesele cu clienții.
Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance România, subliniază că „Banca Transilvania, al treilea cel mai puternic brand bancar din lume, demonstrează că mărcile locale pot concura cu succes cu cele internaționale prin construirea de relații puternice cu clienții. Prin angajamentul constant față de clienți și prin investițiile în inovație, Banca Transilvania și-a asigurat loialitatea consumatorilor și și-a consolidat poziția de lider pe piață”.
BCR și BRD în clasamentul global
În același timp, BCR a înregistrat o creștere a valorii mărcii cu 28%, ajungând la 285 milioane dolari, în timp ce BRD a crescut cu 19%, atingând 266 milioane dolari. BCR și BRD s-au clasat pe locurile 44 și, respectiv, 28 în acest clasament.
Este demn de menționat că brandurile bancare chineze continuă să domine clasamentul, cu ICBC (Banca Industrială și Comercială a Chinei) păstrându-și locul de cel mai valoros brand bancar din lume pentru al nouălea an consecutiv, cu o valoare de 79,1 miliarde dolari. Primele patru poziții sunt completate de China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China.
Valoarea totală a celor mai valoroase 500 de mărci bancare din lume a crescut cu 13% față de anul anterior, ajungând la 1,6 trilioane dolari, marcând prima creștere cu două cifre în ultimii patru ani.