Nicușor Dan, candidatul la Cotroceni, își explică decizia de a intra în cursa electorală
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat duminică, în cadrul unei emisiuni la Digi24, că este primul candidat la alegerile prezidențiale care a început campania electorală, subliniind că „suntem cu două luni și jumătate înainte de primul tur”. El a menționat că toți candidații ar trebui să fie deja vizibili pe panouri publicitare.
În răspunsul său la întrebarea despre motivul pentru care a decis să intre în pre-campania electorală, Nicușor Dan a folosit o glumă: „Soția îl sună pe soț și spune că pe autostrada pe care tu mergi e un nebun care merge în sens contrar, iar el răspunde că nu, sunt mii.” Această glumă a subliniat întrebarea retorică a primarului: „De ce sunt numai eu în această situație?”
Finanțarea campaniei
Nicușor Dan a declarat că a strâns până acum 60 de mii de euro din donații și a menționat că are un contract de 200 de mii de euro pentru campania sa. De asemenea, el a explicat că, deși este în pre-campanie, a fost primul care a început să pună panouri publicitare.
Întrebat ce va face dacă nu va reuși să strângă suma necesară de 200 de mii de euro în următoarele două luni, el a spus: „Am făcut o estimare bazată pe fondurile primite în alegerile locale, unde am obținut 500.000 de euro. Având în vedere interesul mai mic la nivel național, estimez că voi strânge cel puțin un milion în această perioadă de pre-campanie.”
Primarul a exprimat, de asemenea, intenția de a cheltui în jur de 3-4 milioane de euro pentru campania electorală, menționând că în campania anterioară, limita de cheltuieli a fost mult mai mică.
Nicușor Dan și candidatul pentru Cotroceni
În cadrul campaniei sale pentru alegerile prezidențiale, Nicușor Dan a declarat că a strâns aproximativ 300.000 lei din donații, având în jur de 1.000 de donatori. Aceasta înseamnă o medie de aproximativ 300 lei per donație, incluzând sume mai mici de 50 lei și sume mai mari de 500-1.000 lei.
Investiții în publicitate
Primarul general al Capitalei a menționat că majoritatea acestor fonduri vor fi direcționate spre publicitate online, pentru a-și promova campania.
Profilul donatorilor
Despre donatori, Nicușor Dan a afirmat că aceștia sunt „oameni simpli care cred că în felul ăsta țara se duce în direcția pe care o vor”. De asemenea, el a specificat că pe lista donatorilor se află o persoană care a contribuit cu peste 12.000 lei, adăugând că informațiile sunt gestionate de o firmă intermediară specializată în acest domeniu.