Creșterea gradului de penetrare a asigurărilor în România
Benjamin Turquin, CEO al BRD Asigurări de Viață, subliniază că piața locală a asigurărilor a evoluat semnificativ în ultimul deceniu, adaptându-se la nevoile tot mai diversificate ale consumatorilor. El consideră că sectorul asigurărilor are un potențial considerabil de creștere, în special în ceea ce privește gradul de penetrare și rata de acoperire a asigurărilor în rândul populației din România.
„În următorii 10 ani, ne așteptăm la o creștere semnificativă a acoperirii asigurărilor non-viață, în special a asigurărilor de locuințe,” afirmă Turquin. El subliniază că nivelul de educație financiară al românilor a crescut, ceea ce va conduce la așteptări mai mari în ceea ce privește protecția personală și a celor dragi.
Turquin adaugă că asigurătorii vor continua să dezvolte produse adaptate nevoilor clienților, contribuind astfel la creșterea interesului pentru asigurările de viață cu componentă investițională. Menținerea avantajelor fiscale va face aceste produse și mai atractive, comparativ cu alte opțiuni de investiții.
În concluzie, CEO-ul BRD Asigurări de Viață este optimist cu privire la viitorul sectorului asigurărilor, anticipând o accelerare a digitalizării și eficientizării pieței în următorii ani, ceea ce va facilita accesul populației la diverse soluții de asigurare.
Creșterea gradului de penetrare și acoperire a asigurărilor în România
Benjamin Turquin, CEO al BRD Asigurări de Viață, a declarat că se așteaptă la o creștere semnificativă a gradului de penetrare și a ratei de acoperire a asigurărilor în rândul populației din România, în special pe segmentul non-viață, în special în ceea ce privește asigurările de locuințe. Potrivit acestuia, asigurările devin din ce în ce mai importante datorită nevoii de transparență și flexibilitate în procese și produse.
Turquin a subliniat că, pe piață, se va observa o apariție tot mai mare a companiilor fintech și insurtech care vor colabora cu jucătorii existenți și cu autoritățile de reglementare pentru a îmbunătăți experiența clienților. De asemenea, modelul integrat de bancassurance va continua să fie eficient, oferind consultanță adecvată clienților.
BRD Asigurări de Viață a înregistrat în 2023 prime subscrise de aproximativ 294,95 milioane de lei, marcând o creștere de 27% față de anul precedent. Profitul net al companiei a fost de 15,66 milioane de lei, în scădere față de 17,96 milioane de lei în 2022. Cu o cotă de piață de 10,87% la sfârșitul lunii septembrie 2024, BRD Asigurări de Viață ocupă locul 4 în ierarhia asigurătorilor de viață.
Acționarii companiei, Sogecap (Franța) și BRD – Groupe Societe Generale, dețin 51% și respectiv 49% din capitalul social de 36,116 milioane de lei. Sogecap este activ pe piața din România și prin Sogessur Paris – Sucursala București, care operează sub brandul BRD Asigurări Generale.