BMW a început producția de produse high-tech în România
Unitatea BMW TechWorks din România, situată în Cluj, a demarat producția primelor aplicații dedicate industriei auto, având ca scop digitalizarea rețelei de achiziții și furnizori a grupului german. Această inițiativă se aliniază strategiei BMW de a accelera transformarea digitală prin dezvoltarea de soluții inovatoare.
BMW TechWorks va produce, de asemenea, produse bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI), menite să îmbunătățească eficiența și viabilitatea pe termen lung a rețelei de achiziții și furnizori. Hendrik Lang, Vicepreședinte Senior Strategie, Digitalizare și Sustenabilitate, a subliniat importanța AI ca element esențial în transformarea digitală a grupului.
Centrul IT din Cluj va deveni sediul unei echipe de experți care se ocupă cu dezvoltarea aplicațiilor GenAI pentru procese interne la nivel mondial. Aceste aplicații, precum Knowledge Navigator, Offer Analyst și Tender Assistant, au fost deja integrate în activitățile diviziei Achiziții, având rolul de a asista în analiza și compararea ofertelor furnizorilor, precum și în gestionarea licitațiilor.
Deschiderea BMW TechWorks în Cluj, în vara anului 2024, reflectă angajamentul grupului de a extinde competențele software în Europa, beneficiind de poziția avantajoasă a industriei IT și software din România.
BMW începe producția de produse high-tech în România
Grupul BMW a demarat producția primelor soluții high-tech în România, concentrându-se pe implementarea tehnologiei AI prin intermediul sistemului multi-agent AIconic. Această inovație transformă modul în care echipele caută și utilizează informațiile, integrând tehnici avansate de procesare a limbajului natural cu algoritmi inteligenți.
AIconic asigură căutări rapide și precise de date, oferind rezultate personalizate pentru fiecare utilizator. Această soluție integrează diverse surse de date, garantând livrarea targetată a informațiilor și îmbunătățind semnificativ funcțiile de căutare anterioare. Cu peste 1.800 de utilizatori activi care efectuează zeci de mii de căutări, soluția AI a fost foarte bine primită, demonstrându-și valoarea în timp scurt.
„Sistemul nostru multi-agent AIconic crește semnificativ eficiența și productivitatea angajaților, stabilind, în același timp, noi standarde pentru utilizarea AI”, a declarat Markus Kronen, Șeful GenAI în Achiziții și Rețeaua de Furnizori la Grupul BMW.