BMW își consolidează poziția pe piața mașinilor electrice în Europa
În ciuda provocărilor întâmpinate pe piața din China, BMW reușește să-și extindă prezența pe segmentul mașinilor electrice, înregistrând creșteri semnificative în Europa. În primele trei luni ale acestui an, BMW Group a vândut la nivel global 109.516 automobile complet electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 32,4%, în timp ce mulți dintre competitorii săi se confruntă cu stagnări sau scăderi.
În Europa, BMW a vândut, între ianuarie și martie, 241.867 de autoturisme, având o creștere de 6,2%. Dintre acestea, 62.400 de vehicule au fost complet electrice, ceea ce constituie 25,8% din totalul vânzărilor. Această performanță a dus la creșterea cotei de piață a BMW în segmentul mașinilor electrice la 18,7%, cea mai mare pentru un constructor auto care continuă să vândă și vehicule cu motoare cu combustie.
În plus, dacă se iau în considerare și vehiculele hibride plug-in (PHEV), volumul total vândut ajunge la 157.495 unități, o creștere de 28,5% față de anul anterior. Aceste rezultate asigură companiei bavareze o poziție favorabilă în ceea ce privește emisiile de CO2 și perspective bune pentru următorii doi ani, având în vedere lansările planificate pentru modelele iX3 și i3 (Seria 3 electric) în 2025-2026.
De asemenea, BMW a înregistrat un succes remarcabil în electrificarea mărcii MINI, care a depășit 35% cotă de piață din totalul vânzărilor la nivel global. „Strategia de deschidere tehnologică a BMW Group se dovedește a fi de succes, cu produse care atrag clienții din întreaga lume”, a declarat un reprezentant al companiei.
BMW își consolidează poziția pe piața mașinilor electrice în Europa
BMW continuă să-și extindă avansul pe segmentul de mașini electrice, înregistrând o creștere impresionantă a livrărilor. În primul trimestru al acestui an, brandul a livrat 86.449 de unități electrice, marcând o creștere de 10% comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Compania se pregătește să atingă două obiective semnificative în strategia sa de electrificare: livrarea a trei milioane de automobile electrificate (inclusiv BEV și PHEV) de la lansarea primului BMW i3 și atingerea pragului de 1,5 milioane de automobile electrice (BEV) vândute până în prezent.
În ciuda unei ușoare scăderi generale a vânzărilor în primele trei luni ale anului, care a înregistrat o diminuare de 1,4% cu un volum total de 586.149 vehicule, BMW continuă să performeze bine în sectorul electric. Această tendință subliniază angajamentul brandului de a lidera piața mașinilor electrice în Europa.