Boeing raportează pierdere record de 11,8 miliarde de dolari în 2023
Boeing a anunțat o pierdere anuală de 11,83 miliarde de dolari, cea mai mare din 2020, reflectând dificultățile companiei în sectorul comercial și de apărare, precum și impactul unei greve semnificative a muncitorilor de pe Coasta de Vest a Statelor Unite, conform Reuters.
Pierderea subliniază provocările cu care se confruntă CEO-ul Kelly Ortberg în încercarea de a redresa compania, în timp ce Boeing cedează teren rivalului Airbus în competiția pentru livrări și atrage atenția autorităților de reglementare și clienților din cauza unor erori anterioare.
Ortberg, care a preluat conducerea Boeing în august, a declarat că societatea face progrese în restabilirea stabilității liniilor de producție afectate, după un accident aviatic grav din 2024 care a stârnit îngrijorări legate de siguranța avioanelor sale.
În trimestrul al patrulea, Boeing a raportat o pierdere de 3,86 miliarde de dolari, legată de cheltuieli neprevăzute în programele de apărare. Veniturile pentru acest trimestru au scăzut cu 31%, ajungând la 15,24 miliarde de dolari, sub așteptările analistilor de 16,21 miliarde de dolari. Pierderea ajustată pe acțiune a fost de 5,9 dolari, depășind estimările analiștilor care anticipau o pierdere de 3 dolari pe acțiune.
Ortberg a subliniat că Boeing a fost „mai proactivă și mai clară” cu privire la riscurile programelor sale, în contextul unei pierderi financiare semnificative și a unei crize de reputație care a început în 2019, în urma prăbușirilor 737 MAX. Compania a pierdut peste 30 de miliarde de dolari începând cu anul 2019, iar pandemia COVID-19 a amplificat dificultățile financiare.
Boeing raportează o pierdere anuală de 11,8 miliarde de dolari
Boeing a înregistrat o pierdere anuală record de 11,8 miliarde de dolari, cea mai mare de la începutul anului 2020, într-un an marcat de dificultăți severe. Activitatea de apărare, spațiu și securitate a companiei a contribuit semnificativ la această pierdere, raportându-se o scădere de 5,41 miliarde de dolari în 2024.
În ciuda provocărilor întâmpinate, Boeing a anunțat progrese în ceea ce privește lanțul său de aprovizionare, reușind să atingă o rată de producție de cinci avioane 787 pe lună la sfârșitul anului 2024. Divizia de avioane comerciale lucrează intens la certificarea a trei dintre modelele sale, inclusiv la rezolvarea problemelor legate de modelul 777X, care a reluat testele de zbor recent.
Compania continuă să se confrunte cu provocări legate de sistemele anti-îngheț ale avioanelor 737-7 și -10, dar rămâne angajată în procesul de testare pentru a finaliza soluțiile necesare. În ciuda dificultăților, Boeing își menține strategia de a investi în afacerile esențiale și de a-și eficientiza portofoliul.